Rabu, 29 Februari 2012

12 di cheras - Google Blog Search

12 di cheras - Google Blog Search


MEDIA SUKAN » Velodrom baru ganti sedia ada <b>di Cheras</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 02:51 PM PST

KUALA LUMPUR – Kementerian Belia dan Sukan bersedia mengemukakan cadangan kepada Kabinet untuk membina sebuah velodrom tertutup bertaraf antarabangsa di Velodrom Kuala Lumpur, Cheras yang mungkin dirobohkan bagi memberi laluan kepada projek pembangunan lain berikutan kenaikan tinggi harga tanah di situ.

Biarpun menyedari kos pembinaannya mampu mencecah RM70 juta hingga RM80 juta, Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek tetap menyifatkannya sebagai satu pulangan berbaloi dalam meneruskan kesinambungan kemunculan pelumba negara bertaraf dunia seperti sekarang.

"Ia bagaimanapun bergantung kepada persetujuan EPU (Unit Perancangan Ekonomi) dan Kementerian Kewangan tetapi ia berbaloi kerana bakal menjadi velodrom tertutup pertama di Asia Tenggara dan seperti United Kingdom sejak membinanya bagi Sukan Komanwel Manchester 2002, kini berjaya melahirkan pelumba yang hebat.

"China juga kalau dulunya, kita lebih hebat daripada mereka, sejak membina velodrom di Guangzhou dan Beijing, berjaya melahirkan pelumba yang cukup baik dan bersama kita muncul antara empat terbaik Asia. Jadi memang ada kesegeraan untuk membina velodrom tertutup di Malaysia dan ia akan dicadangkan kepada Kabinet," katanya.

Beliau yang ditemui selepas Majlis Sambutan Tahun Baru Cina anjuran kementerian di Stadium Putra, Bukit Jalil, mengulas kenyataan Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Zolkples Embong kelmarin mengenai kemungkinan Velodrom Kuala Lumpur sepanjang 333.3 meter dan seluas 4.8 hektar serta berusia 24 tahun itu dirobohkan.

Ahmad Shabery berkata, sudah sampai masanya negara memiliki sebuah velodrom yang diperbuat daripada kayu seperti di negara bermusim sejuk apatah lagi Velodrom Kuala Lumpur didapati tidak diselenggara dengan baik dan memalukan apabila ia menjadi tuan rumah sebuah perlumbaan sebesar Kejohanan Berbasikal Asia (ACC) sekarang.

"Saya malu apabila diadakan perlumbaan antarabangsa seperti ACC, ramai pelumba luar negara yang datang ke kawasan yang semacam tempat pembuangan sampah dan ciri-ciri keselamatannya cukup membimbangkan," katanya yang menambah bahawa pembinaan velodrom baru di Labu, Negeri Sembilan seperti dirancang sebelum ini, mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk disiapkan.

Mengenai ACC, beliau mengakui perubahan mengejut jadual perlumbaan acara pecut kelmarin, mempengaruhi pencapaian dua pelumba harapan negara, Azizulhasni Awang dan Fatehah Mustapa yang sekadar beroleh pingat perak kerana tidak cukup masa untuk melakukan sesi pemanas badan.

"Kesan jadual perlumbaan yang diawalkan sejam, menyulitkan mereka memberikan prestasi terbaik dan ia memberikan kelebihan kepada pelumba Jepun pula (Azizulhasni), namun saya fikir mereka masih ada acara keirin yang dapat menyumbangkan pingat emas untuk negara dan saya berharap ia tidak lari daripada sasaran," katanya.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - TAMAN MAWAR BBS - DSL <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 07:15 PM PST

Rumah untuk di jual di Taman Mawar, Salak Tinggi
Rumah Teres 2 tingkat. intermidIate, facing north
4bilik 3 bilik keadaan rumah elok
Luas Rumah 20' x 70'
Rumah berdekatan dengan :
1.Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah , KLIA
2.Rumah-rumah kedai dan surau
3.Hanya 15 minit dari KLIA
4. Hanya 2 minit ke Kolej Teknologi Timur dan 10 minit ke KLIA
5. HARGA; RM250K NEGO (Boleh ambil loan skim rumah pertamaku)

Boleh hubungi saya (pemilik) - = 0133648336
Image

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


KELIP-KELIP <b>DI</b> KAMPUNG KUANTAN - <b>KUALA SELANGOR</b>

Posted: 29 Feb 2012 09:11 AM PST

THINGS TO DO BEFORE I DIE :
Our family decided to spend the weekend at Kampung Kuantan, Kuala Selangor for their famous Fireflies (Kelip-Kelip) breeding ground. 
It is located 63km from Kuala Lumpur (from my house actually in Balakong).
 Taken by Amateur photographer
The ticket counter opens at 7.45 pm daily. The cost is RM40-00 for one boat and not per person, so, make your boat useful. With that ticket you will get 4 bottles of mineral water...yeay..!!
My family of 6 can't fit in 1 boat therefore, we were adviced by the staff to buy 2 boat...RM80-00 burnt!.
Nevermind, for the sake of my family and we don't know when we will be coming here again.
  You may read full detail here

The surrounding of the firefly has been commercialised mainly for tourism. People all around the globe (well, sort of) - a thousand miles came here to watch this amazing fenomenon. Directional signSundry shop


Welcome sign....It's actually a small jetty



Low tide..soon will be busy with activity

The jetty where we suppose to take the boat


the plank will be at the same level with where we stand when the high tide comes. Scary on how deep the river is...

ice cream first...firefly later
Media room to get the message accross








After purchasing the boat ticket, we need to queue for our turn. Then, we have to wear the life jacket which is mandatory.

It doesn't fit!!...we need an engineer here...

Don't know what was that sign but I agree with ya...

It's a rowing boat, slow and steady paddling upstream of Selangor river. You will be fascinated with thousands of flickering light coming from the majestic firefiles, all in perfect sequence. Firefly turn their light on and off 3 times per second!. The boat moved closer to the Berembang tree, where the colony lives, mate, reproduce and die.
The whole journey took us  about 30 minutes back and forth. We were informed that the fireflies colony  lies15km along the river banks , live on Berembang trees, feeding on the tree sap.
There were 30 rowing boats operated here, its sufficient to cater the crowd.

The sanctuary closed at about 11.30pm to 12.00pm I think.

and sorry for no photos of firefly in action due to total darkness (and my cheap camera with only ISO 1600..wek..)..how to take photo ?

12 di sungai buloh - Google Blog Search

12 di sungai buloh - Google Blog Search


PuLut DuYe berada <b>di Sungai Buloh</b>. - malaysia news gosip

Posted: 26 Jan 2012 06:56 PM PST

CLiCk to LIKE and SHARE »»»Google +

12 di shah alam - Google Blog Search

12 di shah alam - Google Blog Search


I-Medik <b>di Shah Alam</b> | ISMA Shah Alam

Posted: 21 Feb 2012 03:32 PM PST

Shah Alam, 19 Feb 2012 – Karnival Sambutan Maulidur Rasul Surau Islah di meriahkan dengan kehadiran wakil I-Medik Selangor/Kuala Lumpur, Dr Aini Hayati Abdul Rahim (Doktor Pergigian) dan Mohd Hazwan Ab Halim (Pegawai Sains Kaji Kuman) di salah satu meja pameran.

Selain memberikan rundingan pergigian percuma kepada penduduk setempat, satu demonstrasi cara menggosok gigi dengan cara yang betul turut di adakan kepada kanak-kanak yang hadir oleh ahli Kelab I-medik, saudara Nizam (Pelajar tahun empat Fakulti Pergigian UiTM Shah Alam).

Walaupun baru pertama kali membuka meja pameran dalam bertemakan kesihatan pergigian, meja pameran I-Medik tidak sunyi dengan pendaftaran beberapa belia sebagai ahli Kelab I-medik. Semoga dengan aktviti seperti ini sedikit sebanyak dapat member peluang kepada ahli I-Medik dan ahli Kelab I-medik untuk menyumbang bakti kepada masyarakat setempat.

Di sediakan oleh

Mohd Hazwan Ab Halim

Media I-Medik

Sumber: I-Medik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KELAB GREENBOC: Dapur Restoran Burger King <b>Di Shah Alam</b> <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

Shah Alam - Hampir 50 peratus bahagian dapur sebuah restoran makanan segera di Taman Sukan X-treme, Seksyen 13 di sini terbakar hari ini. Gambar NST.

Pegawai Bomba Kanan II Balai Bomba Penyelamat Seksyen 15 Muhammad Azhar Mahidin berkata kebakaran pada pukul 10.26 pagi itu dipercayai berpunca daripada saluran asap pada bahagian bumbung restoran berkenaan.

Kejadian disedari orang awam yang ternampak kepulan asap hitam di bahagian bumbung restoran sebelum memaklumkannya kepada pekerja restoran yang menghubungi bomba.

"Ketika kejadian, dua pelanggan dan enam pekerja berada di restoran itu namun mereka hanya menyedari kejadian itu selepas dimaklumkan oleh orang awam.

Kesemuanya berjaya menyelamatkan diri," katanya kepada pemberita. Muhammad Azhar berkata api berjaya dikawal daripada merebak ke dua lagi restoran makanan segera serta sebuah bilik suis Tenaga Nasional Bhd.

Muhammad Azhar berkata tiga jentera bomba bersama 17 anggota dari balai Pelabuhan Klang, Kota Anggerik dan Shah Alam terbabit dalam operasi mengawal dan memadam kebakaran itu.

Kebakran berjaya di kawal pada pukul 11.15 pagi, katanya. Muhammad Azhar berkata operasi kesemua restoran itu ditutup buat sementara waktu untuk siasatan lanjut.

Seorang pekerja yang enggan dikenali berkata ketika kejadian, dia dan rakan sekerjanya melakukan rutin tugasan masing-masing dan tidak menyedari premis itu sedang terbakar.

"Kami terkejut apabila dimaklumkan dan bertindak keluar dari restoran bersama dua pelanggan. Kebakaran pada bahagian atas, jadi sukar untuk kami menggunakan alat pemadam kebakaran," katanya. -BERNAMA

0 comments:

View Comments/Post a Comment

12 di balakong - Google Blog Search

12 di balakong - Google Blog Search


Jawatan Kosong administrative assistant <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2011 12:25 AM PDT

Closing date 21 Oktober 2011

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara malaysia (keutamaan kepada warganegara selangor) berumur tidak kurang dari 18 tahun dalam iklan:

1.administrative assistant

Complete advertisement relating this post

Jawatan kosong di MPKJ

Borang permohonan jawatan

Incoming search terms:

  • jawatan kosong di kajang 2012
  • jawatan kosong mpkj 2012
  • kerja kosong kajang 2012
  • jawatan kosong kajang 2012
  • kerja kosong di balakong 2012
  • jawatan kosong admin assistant 2012
  • jawatan kosong admin 2012
  • majlis perbandaran kajang jawatan kosong 2012
  • jawatan kosong di balakong 2012
  • kerja kosong di balakong

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


2000 Tong Gas Meletup <b>Di Kajang</b>

Posted: 28 Feb 2012 08:30 PM PST

Kajang: "Saya sempat melihat puluhan tong gas meletup dan melantun setinggi bangunan tiga tingkat disusuli api yang marak. Malah bunyi letupan seolah-olah di medan perang," kata Tazrul Tahir, 25, saksi kejadian kebakaran sebuah kilang mengisi dan memproses gas memasak di Jalan Semenyih Mantin, dekat sini, malam tadi.

Gambar: KEBAKARAN kilang memproses dan mengisi gas di Batu 22, Jalan Beranang.

Tazrul yang bekerja sebagai petani, berkata ketika kejadian dia sedang berada di rumah di Kampung Sentosa kira-kira 500 meter dari tempat kejadian.

Menurutnya, ketika itu dia ingin mengambil air wuduk untuk menunaikan solat Isyak sebelum terkejut apabila mendengar bunyi letupan kuat berulang-ulang kali, kira-kira jam 8.30 malam.

"Saya kemudian terus bergegas ke tempat kejadian sebelum tergamam seketika apabila melihat tong gas terbabit `terbang' manakala api mula marak.

"Ketika itu saya berasa seperti berada di medan perang apabila mendengar dentuman bunyi yang kuat. Bimbang kejadian tidak diingini berlaku saya kemudian berlari semula ke jalan utama sebelum polis dan bomba tiba di tempat kejadian," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Sementara itu Penolong Pengarah Bahagian Operasi dan Penyelamat Bomba Selangor, Mohd Sani Harul, berkata lima jentera bomba dengan kekuatan 30 anggota termasuk bantuan air dari Balai Bomba Mantin, Negeri Sembilan, dikejarkan ke lokasi kejadian bagi memadam kebakaran.

Menurutnya, api dapat dikawal dalam sejam bagi mengelak api merebak ke kawasan lain di samping meletakkan kawasan berkenaan dalam keadaan berjaga-jaga bagi mengelak sebarang kemungkinan termasuk letupan.

"Unit Forensik Bomba kini sedang menjalankan siasatan lanjut secara menyeluruh bagi mengenalpasti punca dan kerugian sebenar," katanya.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku namun pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut bagi mengenalpasti punca utama kebakaran.

Menurutnya, 2,000 tong gas musnah dalam kebakaran itu bersama treler, lori sarat dengan tong gas, sebuah Proton Waja dan motosikal.

"Hasil siasatan awal yang dijalankan stor penyimpanan gas ini didapati tidak memenuhi piawaian keselamatan pada tahap sebenar hingga mengakibatkan kebakaran dan letupan berlaku.

"Sehingga ini, kita sedang mengesan pekerja dan pemilik stor dipercayai menghilangkan diri sejurus kebakaran berlaku," katanya yang ditemui di lokasi kejadian.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan juga mendapati punca kebakaran dipercayai akibat kebocoran paip gas.

"Polis juga akan bekerjasama dengan Majlis Perbandaran Kajang bagi mengambil menyemak operasinya sama ada sah atau tidak," katanya.

Difahamkan, kilang terbabit sudah beroperasi sejak 10 tahun lalu dan kejadian ini adalah yang pertama. -hm

12 di sabak bernam - Google Blog Search

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Aziz Bari Mungkin Bertanding <b>di Sabak Bernam</b> | AIDC

Posted: 27 Dec 2011 05:25 PM PST

Profesor Undang-Undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Abdul Aziz Bari mungkin bertanding di kawasan parlimen Sabak Bernam pada pilihan raya umum akan datang, seandainya terdapat permintaan dan sokongan agar beliau bertanding di situ.

MerdekaReview dimaklumkan sumber bahawa ada tanda-tanda Aziz Bari bertanding di kawasan parlimen tersebut, melihat kepada kekerapan beliau kembali ke kampungnya di situ kebelakangan ini.

Ketika dihubungi MerdekaReview, Aziz Bari enggan mengulas panjang, tetapi berkata, "Kalau ada sokongan, kena fikirkanlah juga, untuk perubahan…"

Dalam PRU 11 pada tahun 2004, calon PKR Badrul Amin Bahron tewas kepada Mat Yasir Ikhsan dari UMNO dengan perbezaan 5,348 undi. Badrul Amin meraih 8,478 undi dari jumlah 30,862 orang pengundi, sementara Mat Yasir memenangi 13,826 undi. Bagaimanapun, undi majoriti dikurangkan sehingga 1,335 undi dalam PRU 12 pada 8 Mac 2008, Abdul Rahman Bakri dari UMNO menang dengan 12,055 undi berbanding Badrul Amin yang mendapat 10,720 undi. Daripada jumlah 31,381 orang pengundi, 81.25% adalah Melayu, 13.61% adalah Cina, 5.12% adalah India dan 0.02% lain-lain.

Menurut seorang sumber maklumat yang enggan mendedahkan identitinya, tinjauan mendapati kawasan Sabak Bernam mungkin ditembusi Pakatan Rakyat pada PRU akan datang. Sumber berkata, PKR sepatutnya telah menembusi kawasan itu dalam PRU 12 yang lalu, namun berlaku "politiking" dalaman sehingga calon PKR tewas tipis dengan perbezaan 1,335 undi.

Meskipun mengakui bahawa Badrul Amin juga seorang pemimpin yang baik, namun sumber tersebut mendakwa bahawa "politiking" yang berlaku di PKR Cabang Sabak Bernam menyebabkan akar umbi gagal disatu-padukan.

Menurut sumber lagi, seandainya Aziz Bari direstui pimpinan tertinggi PKR untuk bertanding di Sabak Bernam, beliau yakin bahawa kemunculan Aziz Bari mampu "meneutralkan" keadaan yang sedia ada.

Sumber yang dekat dengan parti komponen Pakatan Rakyat ini berkata, penampilan Aziz Bari mampu menyuntik keyakinan agar PR menawan kerusi Sabak Bernam.

Badrul Amin juga mantan pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA), terlibat dalam gerakan Reformasi sejak tahun 1998. Beliau pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama dua tahun, bersama Tian Chua, Hishamuddin Rais, Saari Sungib, Mohd.Ezam Mohd Nor dan lain-lain.

Aziz Bari mencetus kontroversi apabila mendakwa "tindakan Sultan Selangor campurtangan dalam isu pemeriksaan gereja Methodist di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu, bukan tindakan lazim", ketika ditemuramah Malaysiakini.

Kenyataan pakar perlembagaan ini dibidas dalam Utusan Malaysia, malah ada yang membuat aduan polis terhadap Abdul Aziz Bari dan Malaysiakini. Ekoran daripada itu, Abdul Aziz Bari dan wartawan Malaysiakini disoal-siasat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) pada 17 Oktober 2011.

Jawatan Aziz Bari digantung, dan beliau menerima surat tunjuk sebab daripada UIAM pada 19 Oktober 2011. Siswa-siswi dan orang awam bangkit mempertahankan Aziz Bari, mengutuk tindakan mencabul kebebasan akademik. Keputusan penggantungan tersebut ditarik balik kemudian lantaran desakan umum, namun Aziz Bari akhirnya memilih untuk meletak jawatan – MerdekaReview

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


MotoGP: Tim HRC Sukses <b>Di Sepang</b>, Rossi Makin Kencang | Ivan&#39;s <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 07:05 PM PST

Hasil tes MotoGP Sepang kemarin ditutup dengan manis oleh Casey Stoner, sang juara dunia 2011. Dominasinya di hari ke-2 dan ke-3 makin mengokohkan peluangnya sebagai calon juara dunia musim 2012. Selisih setengah detik dari pembalap urutan ke-2 terhitung lumayan jauh di MotoGP. Sampai-sampai Lorenzo bilang bahwa Stoner bisa cepat dengan motor apa saja yang dinaikin.

Bagaimana dengan Rossi? Doi menunjukkan progress positif dengan GP12nya yang makin hari makin kencang. Rossi juga optimis bersama motor barunya. Dilansir Crash, dia berkomentar: "At the end the result is positive. We have a good base to work from," said Rossi. "Fifth is nothing special, but we are closer – except to Stoner. The other guys are not so far. This is very good." Kalo diterjemahkan kira-kira begini: "Hasilnya positif pada akhirnya (test Sepang). Kita punya patokan kerja yang baik. Menempati urutan lima tidak begitu penting, tapi kita makin dekat, kecuali dengan Stoner. Yang lainnya cuman beti. Ini sangat baik."

Advertisement

12 di sijangkang - Google Blog Search

12 di sijangkang - Google Blog Search


Sahabat-Gunung: Budiman Zohdi Buat Kacau <b>Di Sijangkang</b> <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2012 08:19 AM PST


Aduh, kawan aku seorang nie…. Kenapa dia kacau DUN Sijangkang tu… Kan YB Dr Yunus (EXCO Yang Bukan Pegang Portfolia Agama) dah pening…
Program TERANG  (bukan terang bulan yea, kalau terang bulan, kul 3 pagi nanti ada orang bagi kaunseling plak) …. Tapi nie program TERANG (Tekad Rampas Selangor)…. 
Nak tahu apa yang si Budiman buat ….. baca selanjutnya di Wak Jawa Bernam
Sahabat-Gunung: Kalau tiap-tiap malam Budiman dok kacau kawasan-kawasan bulan terang nie dan bulan terbelad dek kena langgar roket, Insya-Allah Selangor akan kembali ke pentadbiran kerajaan BN…. Tapi pemimpin BN harus terus Membela Rakyat, jangan dok yakin rakyat akan terus menyokong kita sebab pentadbiran teruk PR. Rakyat sekarang dah pandai memilih antara intan dan kaca. 

Selasa, 28 Februari 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


RM80-250 Promoters : KLANG <b>BUKIT RAJA</b> & KEPONG JUSCO <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2012 07:40 PM PST

We are a company selling facial mask and now we are searching promoters for the below location:
KEPONG JUSCO PRIMA &KLANG BUKIT RAJA
BASIC PER DAY RM80 WORK WITH SHIFT

Requirement:
(1) Chinese Female
(2) Aggressive and good selling skills
(3) Presentable and Make-up
(4) Selling voucher with got commission

For those interested candidate, please send me your resume with two current photo to helenyip89@hotmail.com
helen yip 016-6099363 wait for ur call .

Mobile 0166099363 Salary RM80-250
Location klang jusco bukit raja & kepong jusco Working Hours 10-11pm
Onsite No Needed Skills Got Sales Experiences will in advantages,Independent, Self motivated and Responsible,Willing to learN.Hardworking
Start Date 2012/03/06
Duration 7days

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Papa Hebat: Roadshow Dr Hasan <b>di kuala selangor</b> 1 Mac

Posted: 28 Feb 2012 05:52 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Roadshow Dr Hasan di kuala selangor 1 Mac. Dilampirkan ... Warga Britain rogol gadis bawah umur dipenjara di Thailand. 6 hours ... Syabas Rais Yatim Kerana Membuat Keputusan Yang Cukup Berani Di Saat-Saat Akhir ...

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Dia buat dah: Pemuda melecur 80 peratus akibat dibakar

Posted: 27 Feb 2012 03:56 PM PST

Utusan Malaysia Online - Jenayah:


PETALING JAYA 27 Feb. - Seorang pemuda terpaksa bertarung nyawa untuk menyelamatkan diri apabila dibakar hidup-hidup selepas dirompak sekumpulan lelaki di ladang kelapa sawit di Kampung Sepakat, Sungai Tenggi, Bukit Tagar di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 pagi, Muhammad Syahirudin Mohd Shauki, 20, cedera hampir 80 peratus dari paras paha ke atas selepas dipercayai dibakar dengan menggunakan minyak petrol.

Menurut seorang saksi yang dikenali sebagai Selvakodi, lingkungan 50-an, dia sempat membantu pemuda itu yang tiba-tiba muncul di hadapan rumahnya.

Katanya, mangsa juga sempat menceritakan kejadian yang berlaku sebelum dia dibawa ke Hospital Sungai Buloh (HSB) untuk rawatan lanjut.

"Remaja lelaki itu datang dalam keadaan terbakar dan berseluar dalam. Saya segera membawanya masuk dan menyelimutinya dengan kain sebelum menghubungi talian kecemasan 999.

"Sementara menunggu ambulans datang, dia sempat bercerita tiga lelaki merompaknya sebelum dia dibakar dengan minyak petrol.

"Mangsa turut memberitahu, dia sempat terjun ke dalam longkang untuk memadamkan api yang membakar tubuhnya," kata Selvakodi ketika ditemui di Felda Gedangsa di sini hari ini.

Selvakodi memberitahu, pemuda itu sempat meminta air dan makanan kerana terlalu lapar sebelum dia diberikan air soya dan roti yang terpaksa disuap sendiri oleh cucu lelaki yang berusia 11 tahun.

Sementara itu, bapa kepada mangsa, Mohd. Shauki Dahlan ketika ditemui di Wad Kecemasan HSB berkata, dia sempat menerima panggilan daripada anak bongsunya itu sebelum dia koma dan dirawat di hospital.

"Saya menerima satu panggilan daripada nombor yang tidak dikenali dan selepas menjawab, Muhammad Syahirudin berkata, 'ayah, saya kena bakar' dan kemudian talian terputus.

"Saya yang terkejut telah mendail kembali nombor itu sebelum diberitahu anak saya telah dibawa ambulans dan dikejarkan ke hospital," katanya.

Kakak mangsa, Sri Wahyuni, 25, berkata, adik lelaki tunggalnya itu keluar dari rumah kira-kira pukul 12 tengah malam semalam selepas meminta kebenaran daripada ibunya.

"Adik saya sangat aktif dan mempunyai ramai kawan di kawasan tempat tinggal kami di Kota Damansara. Dia sepatutnya menghadiri temuduga untuk bekerja di Jusco One Utama, Bandar Utama semalam.

"Saya tidak menyangka kejadian ini berlaku kerana tidak tahu dengan siapa adik saya keluar semalam. Malah, saya yakin dia tidak pernah melakukan sebarang pekerjaan yang tidak baik," katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supritendan Norel Azmi Affandi Yahya berkata, siasatan awal mendapati, mangsa telah dipukul dan dibawa dari Kota Damansara pada awal pagi sebelum dia dibakar.


'via Blog this'

12 di ulu yam - Google Blog Search

12 di ulu yam - Google Blog Search


fikirkan sejenak: air mata air <b>di ulu yam</b>

Posted: 12 Feb 2012 02:46 AM PST

petang tadi dalam pukul 1330, saya terus memandu kereta ke ulu yam.  alamak, kira-kira 1 kilometer ke susur ulu yam berhampiran batu caves, jem pulak.  mulanya tak tahu kenapa.  ikutkan minggu lepas thaipusam, ni kenapa pulak.  agaknya thaipusam masih ada lagi kot. 
di kiri kanan jalan, penuh kenderaan.  kelihatan ada juga beberapa orang sedang mencari parking.  patutlah lambat.  dari kejauhan saya melihat kelibat orang ramai menaiki dan menuruni tangga batu caves.
namun, itu semua tidak menjadi penghalang kepada saya.
akhirnya saya sampai juga ke tempat mengambil air yang agak terkenal.  tapi, banyaknya boto-botol untuk diisi.  memangpun.  walaupun ada 4 batang pvc dipasang, hanya 3 yang mengalirkan air bumi ini.  
lebih 2 jam menunggu, akhirnya, seorang lelaki yang baik hati, memberikan saya peluang untuk mengisi. katanya kalau saya tunggu, mungkin lama lagi, memandangkan dia perlu mengisi banyak botol.
alhamdulillah, rezeki.  
ketika saya menunggu giliran, ramai juga yang berhenti, tetapi memandangkan mereka hanya mengisi botol 1.5 liter, jadi mereka dibenarkan memotong barisan.
dikhabarkan air ini sebenarnya ditemui seorang lelaki cina mualaf.  dia tinggal berhampiran ulu yam.  ayah lelaki ini sakit angin ahmar.  setelah beberapa ketika lelaki ini memberi ayahnya minum air mineral ini.  ayahnya didakwa sembuh.  jadi, tersohorlah mengenai air ini seantero malaysia.

akhirnya lelaki ini mewakafkan pvc dan pelantar untuk memudahkan orang ramai mengambil air mineral ini.

mungkin ada benarnya air ini berkhasiat. memandangkan ia mengalir dari perut bumi.  mungkin melalui batuan mineral dan juga akar-akar kayu yang mengandungi khasiat tersendiri.  siapa tahukan?

jadi, mungkin dari hari ini saya akan membiasakan diri mengambil air mineral dari mata air ini untuk kegunaan minum harian.

lokasi air ini terletak selepas air terjun terkenal di ulu yam...jika dari kuala lumpur ia terletak di sebelah kiri.

namun, barang diingatkan, perlu berhati-hati kerana telah berlaku beberapa rompakan disebabkan hari gelap... seeloknya ambil air ini ketika ada orang yang mengambil air ini. kalau boleh elakkan berseorangan.

hari ini saya berjaya memenuhkan bekas 20 liter.

saya dah rasa air ini.  memang rasanya ada mineral..sedap...

12 di shah alam - Google Blog Search

12 di shah alam - Google Blog Search


I-Medik <b>di Shah Alam</b> | I-Medik

Posted: 21 Feb 2012 05:29 AM PST

Shah Alam, 19 Feb 2012 – Karnival Sambutan Maulidur Rasul Surau Islah di meriahkan dengan kehadiran wakil I-Medik Selangor/Kuala Lumpur, Dr Aini Hayati Abdul Rahim (Doktor Pergigian) dan Mohd Hazwan Ab Halim (Pegawai Sains Kaji Kuman) di salah satu meja pameran.

Selain memberikan rundingan pergigian percuma kepada penduduk setempat, satu demonstrasi cara menggosok gigi dengan cara yang betul turut di adakan kepada kanak-kanak yang hadir oleh ahli Kelab I-medik, saudara Nizam (Pelajar tahun empat Fakulti Pergigian UiTM Shah Alam).

Walaupun baru pertama kali membuka meja pameran dalam bertemakan kesihatan pergigian, meja pameran I-Medik tidak sunyi dengan pendaftaran beberapa belia sebagai ahli Kelab I-medik. Semoga dengan aktviti seperti ini sedikit sebanyak dapat member peluang kepada ahli I-Medik dan ahli Kelab I-medik untuk menyumbang bakti kepada masyarakat setempat.

Di sediakan oleh

Mohd Hazwan Ab Halim

Media I-Medik

12 di ijok - Google Blog Search

12 di ijok - Google Blog Search


AKAR UMBI: Selain Khalid Ibrahim <b>Di Ijok</b>, Semalam Bertambah <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2011 07:00 PM PST

ADUN Seri Muda Suhaimi Shafie dan MP Kota Raja Dr Mariah Mahmud menambah bilangan wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat Selangor disamping MB Khalid Ibrahim yang dihamun pengundi sendiri.

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


Rio Haryanto Tampil <b>di Sepang</b> - KOMPAS.com

Posted: 23 Feb 2012 12:37 AM PST

Rio Haryanto Tampil di Sepang

A. Tjahjo Sasongko | A. Tjahjo Sasongko | Kamis, 23 Februari 2012 | 15:28 WIB

Sinyo Haryanto

Pebalap Rio Haryanto naik podium di Sirkuit Monza, Italia, Minggu (11/9). Rio finis ketiga di lomba GP3 dan total mengoleksi 31 poin.

SEMARANG, Kompas.com - Pebalap nasional Rio Haryanto, bakal turun pada lomba balap formula GP 2 di Sirkuit Sepang, Malaysia, 23-25 Maret 2012.
   
Humas Rio Haryanto, Andi Mailangkay ketika dihubungi dari Semarang, Kamis, mengatakan, event di Sepang ini merupakan ajang pertama bagi Rio turun pada ajang GP 2. "Jadi keikutsertaan Rio ini hanya sebagai ajang pembelajaran saja dan tidak ada target yang terlalu tinggi untuk pembalap asal Solo ini," katanya.
    
Apalagi, lanjut dia, setengah dari peserta yang ikut ajang tersebut adalah mereka yang sudah memiliki pengalaman tampil pada ajang ini. "Ada yang sudah dua atau tiga tahun menggeluti ajang GP2, sedangkan bagi Rio adalah yang pertamanya," katanya menegakan.
    
Tetapi, lanjut dia, penampilan Rio di Sirkuit Sepang ini juga ada sisi yang menguntungkan, yaitu Rio sering tampil di sirkuit ini dibandingkan pembalap lain sehingga dari sisi pengalaman Rio lebih terbiasa.
    
Di samping itu, kata dia, dari sisi cuaca juga menguntungkan karena iklim di Malaysia tidak jauh berbeda dengan di Indonesia.
    
Bagi pebalap luar negeri seperti Eropa, kata dia, tentunya iklim akan menjadi kendala tetapi kalau main di Sepang tentunya tidak ada masalah bagi Rio.
    
Meskipun ada keuntungan bagi Rio tampil di Sepang, kata dia, tidak ada target yang spektakuler untuk Rio karena ini merupakan event pertama bagi Rio turun di lomba balap formula GP2 (sebelumnya turun di GP3).
    
Lomba balap di Sirkuit Sepang Malaysia ini merupakan seri pertama sedangkan seri kedua dimainkan di Bahrain mulai 22 April 2012. "Tetapi kita masih menunggu konfirmasi dari panitia berkaitan situasi politik di negara tersebut," katanya.

ads