Selasa, 31 Julai 2012

12 di tanjung karang - Google Blog Search

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Memancing <b>di Tanjung Karang</b> lagi… | ceritawan.com

Posted: 30 Apr 2012 10:01 PM PDT

Hari ni sekali lagi ke Tanjung Karang.. saje layan ayah mertua mancing.. Ye la kan.. kawan-kawan ajak boleh je pergi.. takkan ayah mertua ajak tak nak pergi.. Kali ni umpan umpun-umpun je. Kami ke sini bertiga.. aku, ayah mertua ngan adik ipar.. dia asal orang sini.. jadi senang la, nak cari umpan pun senang..

Misi pertama gi beli umpan.. dia bawak gi beli umpun-umpun kat Lorong Teratai Kiri, Jalan Bomba, Tanjung Karang.. Siap ada size tu..
image
saiz s…

image
saiz xl…

image

lolasi – bawah jambatan. Dapat la ikan sekor kat sini.. Udang takde.. jadi nak kena ubah port ni.. cuba kat tempat lain pulak…

image

Lolasi kedua..Kat sini pun cam tadi jugak.. tak memberahikan.. dapat udang galah saiz s sekor ngan beberapa ekor ikan… huhuhu…
image

Hasil hari ni.. lepas la untuk makan malam… :)

p/s: kena gi pulau sembilan jugak baru best…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, 28 Julai 2012

12 di klang - Google Blog Search

12 di klang - Google Blog Search


Kursus Bahasa Mandarin <b>di Klang</b>,Selangor | Buy Sell | Classifieds <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2012 09:28 PM PDT

'; function load() { geocoder = new google.maps.Geocoder(); //directionsDisplay = new google.maps.DirectionsRenderer(); var newyork = new google.maps.LatLng(40.69847032728747, -73.9514422416687); var myOptions = { zoom: 14, center: newyork, mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP, mapTypeControlOptions: { style: google.maps.MapTypeControlStyle.DROPDOWN_MENU } } map = new google.maps.Map(document.getElementById('map'), myOptions); //directionsDisplay.setMap(map); } function codeAddress() { geocoder.geocode( { 'address': address }, function(results, status) { if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) { map.setCenter(); var marker = new google.maps.Marker({ map: map, icon: redFlag, shadow: shadow, //title: title, animation: google.maps.Animation.DROP, position: results[0].geometry.location }); var infowindow = new google.maps.InfoWindow({ maxWidth: 270, content: contentString, disableAutoPan: false }); infowindow.open(map, marker); google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() { infowindow.open(map,marker); }); } else { (function($) { $('#map').append('

Sorry, the address could not be found.

'); return false; })(jQuery); } }); } function showAddress(fromAddress, toAddress) { calcRoute(); calcRoute1(); } function calcRoute() { var start = document.getElementById("fromAdd").value; var end = document.getElementById("toAdd").value; var request = { origin: start, destination: end, travelMode: google.maps.DirectionsTravelMode.DRIVING }; directionsService.route(request, function(response, status) { if (status == google.maps.DirectionsStatus.OK) { directionsDisplay.setDirections(response); } }); } //]]>

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


Ceramah "Ombak Rindu" <b>di Kajang</b> - Pertubuhan Alumni Debat <b>...</b>

Posted: 27 Jun 2012 10:13 PM PDT

Unit Undang-Undang Keluarga
Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat, Selangor


Satu seminar OBOR KASIH telah dilangsungkan bertempat di Masjid Jamek, Kajang, Selangor Darul Ehsan. Program seminar ini melibatkan ceramah bertajuk "Ombak Rindu". Program ini merupakan anjuran bersama Pejabat Agama Islam Daerah (PAID) Hulu Langat dan juga Jawatankuasa Masjid Jamek Kajang.
Ceramah bertajuk "Ombak Rindu" ini telah disampaikan oleh Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Beliau telah menyampaikan ceramah mulai jam 9.00 pagi hingga ke jam 12.00 tengahari.
Berikut dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang program ceramah ini berlangsung.


Jumaat, 27 Julai 2012

12 di beranang - Google Blog Search

12 di beranang - Google Blog Search


Reviu: Bandar Baru SP Setia Kat <b>Beranang</b>? | Saufikarim Official Blog

Posted: 10 Jul 2012 08:41 AM PDT

Salam rakan-rakan SK.com,

Sk mendapat banyak permintaan untuk reviu tentang rumah atau new tonwship yang bakal digegarkan di kawasan Beranang? Haa..Beranang? Biar betul kawasan tu akan dijadikan sebuah bandar baru yang 'macam bandar satelit la kan' ala-ala dekat dengan Kuala Lumpur.

Jom SK bawak korang tengok apa potensi yang Bandar Baru SP Setia ini nak tawarkan, seperti dibawah:-

1. Kalau nak diikutkan, Beranang ini memang sebuah lokasi tengah-tengah antara Semenyih, Bangi Lama, Seremban dan Kajang.

  • Jarak 5km daripada Semenyih.
  • 7km daripada Bangi Lama disebelah timur.
  • Lokasinya 2km daripada Beranang Barat.
  • Jarak 25km daripada Pusat Bandar Kuala Lumpur

Jarak-jarak tak jauh dengan bandar satelit yang lain. Jadi Bonus yang baik!

sp setia

Peta Lokasi Beranang dan kawasan sekitarnya

2. Projek Bandar Baru ini boleh dihubungkan melalui jalan semenyih dan dipanjangkan dengan Kajang SILK Highway. Jika korang nak ke Kuala Lumpur boleh lalu Highway PLUS Utara Selatan atau Besraya daripada Kajang SILK Highway yang hanya memakan masa 40 minit sahaja. Jadi projek lokasi ini mempunyai kemudahan jalan-jalan highway yang mudah untuk ke pusat bandar Kuala Lumpur.

Hanya 40 minit untuk ke Kuala Lumpur dikira oklah. Jarak dan masa yang diambil boleh tahan.

3. Lokasi Bandar Baru ini juga akan berhampiran dengan Bandar Kajang MRT stesen (Sungai Buloh-Kajang Line). Kalau nak ikutkan hanya 15 minit sahaja daripada projek perumahan ini.

Mengapa SP Setia agak agresif dalam projek bandar baru di Beranang ini?

Projek sebelum ini yang amat membanggakan mereka ialah SP Setia di Setia Alam, Shah Alam. Kalau korang nak tau, harga permulaan kawasan perumahan di Setia Alam bermula dengan Rm218,000 untuk 20×70 rumah 2 tingkat dan sekarang dah naik sebanyak RM668,000 dalam masa 7 Tahun.

Gambar Hiasan: Antara Projek Rumah di Setia Alam

Kenaikan harga yang tinggi kerana SP Setia membuat pelaburan terhadap kemudahan-kemudahan awam disekitar Setia Alam dan juga perhubungan serta ameniti yang baik disekitar Setia Alam. Jadi disebabkan itu, Projek Bandar Baru di Beranang akan dilaburkan dengan projek percampuran perumahan dan juga komersial sebanyak RM3.5 billion.

Sasaran projek terbaru ini adalah untuk kebanyak rakyat Malaysia supaya mampu memiliki rumah dengan harga rendah dan nilai lokasi tersebut dijangka naik seperti yang berlaku di Setia Alam pada 7 tahun lepas.

Namun demikian berdasarkan pengalaman untuk lokasi selatan, seperti Kajang, Bangi, Nilai dan Seremban, Kenaikan mungkin akan berlaku dan hanya kenaikan 2 kali ganda dijangkan. Berbanding Setia Alam yang naik sehingga 3 kali ganda disebabkan Lokasi Shah Alam yang hangat. Didalam Ebook Pelaburan hartanah tanpa Modal, SK letak lokasi Shah Alam antara lokasi panas yang sangat menguntungkan.

Selalu SK ingatkan korang betul-betul mesti faham apa matlamat korang beli rumah, untuk duduk atau pelaburan hartanah. SK cadangkan beli rumah di Beranang ini untuk duduk dan juga mampu untuk mendapat pulangan 100%. Masa saja yang akan menuntukan. Kemungkinan mengambil masa yang lama. Tapi jika korang ada quota yang lebih, bolehla beli untuk pelaburan dengan jual setelah beberapa tahun (3-4 Tahun)

Harap korang semua puas hati dengan reviu SK. Bolehla pegi buat site view di lokasi tersebut untuk dapatkan feel. :)

Reference:

1. Lowyat.Net: SP Setia New Township – Beranang, Ulu Langat

2. Starbiz -Tuesday October 4, 2011 (SP Setia buys land for RM381mil to replicate earlier success(update))

from your own site.

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


asphalt driveway company Offer Bdr Teknologi <b>Kajang</b> Monteleone <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2012 06:32 PM PDT

Publish Date: 21-07-2012 09:32:04 | Contact name: Vaughn Karr | Location: Bdr Teknologi Kajang | Place: Monteleone Di Spoleto | 53 times displayed |

It's a good idea when the 1st step of concrete process sealcoating is performed inside just two years pertaining to the route having recently been produced.
Once some area might be cleaned related any debris, apply a single tach coat to make the new hot road adhere into the eliminate out area.

For more about asphalt driveway resurfacing cost visit http://portapacis.com/?page_id=61

Contact Vaughn Karr: asphalt driveway company

Send me an email with links to manage my Ad

Khamis, 26 Julai 2012

12 di kuala kubu - Google Blog Search

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Geng C76 SMK <b>Kuala Kubu</b> Bharu <b>di</b> Paparich Rawang. - Kamaluddin

Posted: 07 Jul 2012 10:23 PM PDT

:: Kamaluddin ::

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


Shazwan Azizan - Wanblur: Gerai Klinikal <b>di Ampang</b>

Posted: 22 Jul 2012 08:36 AM PDT

Hari sabtu minggi lepas-lepas, wanblur dan kawan-kawan terpaksa dan dipaksa untuk membuat gerai klinikal di sebuah kawasan sekitar Ampang, Kuala Lumpur. Hari tue, just ada 10 orang ja. Kalau tak, memang ramai yang nak join, tapi masalag pengangkutan melanda. So, dengan Van Umno je larh kitaorang pergi.


Kitaorang sampai kat sana. Penduduk tengah bersenamrobik. Kami dimaklumkan program gerai klinikal kali ini merupaka anjuran Umno kawasan bersempena 1Malaysia Youth. Program kat tempat nie ramai dengan budak-budak tadika, budak Plkn dan penduduk setempat. memang havoc habis senamrobik diorang. Kitaorang? Cer tengok bawah !!  Kitaorang makan nasik lemak sedap dan Free. Bukan senang nak makan benda free nie. Sedap pulaktue. Kalau kira kat kedai mamak, boleh dalam 4-5 ringgit jugak nie. Nyam-nyam... Mulut rakus melantak sambil penduduk sekeliling sedang penat bersenamrobik. haha.. sengal!  Rutin aktiviti or pemeriksaan kesihatan yang kitaorang buat ialah BMI, Blod Pressure, Body Fat Distribution Index, Blood groupin-rhesus, Urine distrix, Bloog glucose dan consultation session. Disebabkan kebebalan wanblur untuk join benda nie, wanblur dikehendaki menjadi consultant. meneliti kesemua result-ressult penduduk yang melakukan pemeriksaan kesihtan dan intrepret kepada mereka.

Susah meh. Kalau just cakap tinggi-rendah-normal-abnormal SENANG larh. Kalau nak explain sikit tentang kenapa buat pemeriksaan itu-ini, dan result. Mau naik letihh. Tapi, rasa tenang. Tak rasa macam pressure dengan golongan elit yang bongkak dan sombong. I love people.


Overall berdasarkan majoriti yang datang untuk consultation dengan wanblur (ada sorunk lagi member yg juga jadi consultant), majoriti penduduk yg terlibat memiliki blood glucose yang baik, dibawah 11g/dl (disebabkan baru lepas makan), Blood pressure terkawal, dan urine normal.

Ada jugak lah beberapa kes / penyakit yang korunk perlu titik beratkan seperti Obesiti, hypertension, glaucoma, dan UTI. Beberapa kes minoriti. Beberapa suggestions yang diberikan seperti gaya hidup sihat, jenis-jenis pemakanan yg perlu dan tidak perlu (nasib belajar time JKM dulu), jenis-jenis senaman untuk warga emas, dan the special one, Im consulted the pregnant mother!! warghhh... RIndu O&G meh... MEH MEH.... T____T


Nie lah buda-budak PLKN yang dalam bahagian Sukarelawan. Mereka kena bersihkan surau dan dewan orang ramai sebelum pergi ke KLCC untuk program Youth nie. AIyak. Terasa macam wanblur dah bukan remaja lagi..
Kitaornag balik dalam kul 1 lebih, Penat sampai tertidur dalam van. Sedar-sedar semua dah turun van.Cisss...

Anyway, Good experience for future-doctor.

salam ramadhan.



Terima Kasih Kerana Sudi Meluangkan Masa di Blog ini. Sudi-sudi lah komen. Doa Nabi Adam : رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِين "Ya Tuhan Kami, Kami telah Menganiaya diri Kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni Kami dan memberi rahmat kepada Kami, niscaya pastilah Kami Termasuk orang-orang yang merugi.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Ceramah Hasan Ali <b>di Tanjung Karang</b> | The Unspinners

Posted: 08 Feb 2012 07:25 PM PST

Ceramah Hassan Ali di Balai Masyarakat, Lot 372, Kg Bukit Belimbing, Tanjung Karang Kuala Selangor. Tajuk Ceramahnya "Memurnikan Akidah Ummah".

Rabu, 25 Julai 2012

12 di port klang - Google Blog Search

12 di port klang - Google Blog Search


Kereta baru dari Volkswagen spotted <b>di Port Klang</b>. | Apa Tak Tahu <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2012 09:15 AM PDT

Kereta baharu dari Volkswagen yang diimport dari German telah tiba antara kereta yang dapat dilihat adalah Passat dan Sirocco R.

Kepada mereka yang telah membuat tempahan anda akan menerima "ISTERI" baru anda tidak lama lagi.

Bergayalah raya tahun ni dengan kereta baru :)

di negeri selangor - Google Blog Search

di negeri selangor - Google Blog Search


Laksamana Jebat: PANAS - BONUS <b>DI NEGERI SELANGOR</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 04:40 PM PDT


KUALA LUMPUR 25 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.
Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan di sini.
Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.
Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.
Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion.
Najib berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu merupakan penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan.
"Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan para pesara kerajaan," katanya.
Beliau berharap langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Najib berkata pembayaran bonus kepada penjawat awam itu bagi menghargai sumbangan dan dedikasi mereka dalam melaksanakan program pembangunan negara.
Sementara itu Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) hari ini menghargai usaha dan keprihatinan Perdana Menteri yang telah mengumumkan bonus dan bayaran khas kepada penjawat awam dan pesara kerajaan.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, pemberian berkenaan dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dalam menghadapi musim perayaan akan datang.
"Saya amat berterima kasih kepada Datuk Seri Najib Tun Razak di atas pengumuman tersebut dan berharap setiap penerima menggunakan wang berkenaan secara bijak.
"Pemberian bonus ini menjadi suntikan semangat kepada setiap penjawat awam agar menjalankan tugas dengan lebih komited manakala bagi pesara pula terus menyokong program pembangunan negara,'' katanya ketika dihubungi di sini.
LJ - TAK KAN NEGERI SELANGOR, KEDAH, KELANTAN DAN P.PINANG TAK BAGI 2 BULAN KUT...

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


Najib Berbuka <b>Di Ampang</b>, Zuraidah Lari Lintang Pukang... - blog*spot

Posted: 25 Jul 2012 07:00 PM PDT

Najib berbuka puasa bersama penduduk ampang semalam, majlis di adakan di perkarangan surau taman nirwana ampang, dalam majlis itu najib menyampaikan bantuan sebanyak rm 4 juta untuk membina masjid al-mustaqim, ampang. menurut cerita, sepatutnya masjid itu telah siap dan boleh di gunakan pada bulan puasa ini, tapi kerajaan selangor gagal menyalurkan bantuan yang mereka janjikan pada tahun 2010 menyebabkan pembinaan masjid itu terbengkalai...
Selepas berbuka dan sembahyang maghrib di ampang, najib dan isteri bertarawikh pula di surau taman angsana hilir pandan, di majlis itu najib meluluskan bantuan sebanyak rm 400 ribu untuk membaik pulih dan membesarkan surau itu, surau ini pun menjadi mangsa janji-janji kosong kerajaan pakatan haram selangor, sehingga semalam, janji yang di taburkan untuk membaik pulih surau itu tidak di laksanakan oleh kerajaan pakatan...











Pandan...








ads