Khamis, 8 September 2011

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Perutusan Aidilfitri dari YDP PAS <b>Kuala Selangor</b>.

Posted: 27 Aug 2011 03:30 PM PDT

Saya mewakili pimpinan PAS Kawasan Kuala Selangor mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri " kepada seluruh umat Islam di Malaysia khususnya masyarakat Islam di Kuala Selangor.

Saya mengharapkan objektif umat diwajibkan berpuasa iaitu "supaya meningkatkan takwa" akan tercapai . Apabila hati para mukmin yaang telah dinobatkan sebagai raja dapat ditarbiyah mengikut acuan Al Quran dan As Sunnah dalam Madrasah Ramadhan, yakinlah raja yang bersih ini akan dapat menundukkan seluruh rakyatnya iaitu akal, para anggota zahirnya dan emosinya ke arah matlamat yang sama iaitu bertakwa kepada Allah.

Inilah kemenangan yang cemerlang bagi umat yang berpuasa dan layak untuk menyambut Hari Raya. Hasil kemenangan inilah akan menambah keperkasaan umat untuk terus bersatu bagi menegakkan keadilan, kesejahteraan dan kebajikan untuk seluruh manusia seperti yang dikehendaki oleh pencipta manusia.

Segala kezaliman dan kemungkaran yang dilakukan oleh golongan yang anti takwa akan musnah dan tertegaklah negara idaman mmanusia iaitu negara yang baik dan mendapat keampunan Allah.

Akhir kalam, salam kemaafan dari kami saf kepimpinan PAS Kawasan Kuala Selangor atas sebarang kekurangan dan kesilapan kami sepanjang menerajui kepimpinan PAS Kawasan

Taqabballahu minkum

Salam Aidilftiri, Maaf Zahir dan Batin.

Muhd Rashid Kassim
Yang diPertua
PAS Kawasan Kuala Selangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads