Selasa, 14 Februari 2012

12 di subang jaya - Google Blog Search

12 di subang jaya - Google Blog Search


Empat Kereta Terbakar <b>Di Subang Jaya</b> - Suara Bawah Tanah

Posted: 08 Feb 2012 10:08 PM PST

"Jiran ketuk rumah berkali-kali memaklumkan kedai runcit yang diusahakan saya di tingkat bawah pangsapuri Seri Nipah, Subang Mas di sini terbakar. Namun sebaik tiba di bawah saya terkedu melihat kereta Proton Iswara milik saya sebenarnya yang terbakar," kata Mohd Nazim Nasaruddin, 28, salah seorang daripada empat pemilik kereta yang musnah terbakar, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3 pagi itu, Mohd Nazim berkata, sebaik diberitahu oleh jirannya mengenai kejadian, dia bergegas meluru ke tingkat bawah pangsapuri.

"Sampai sahaja di tingkat bawah, saya lihat kereta jenis Mini Cooper yang diletakkan betul-betul di depan kedai runcit diusahakan sudah musnah terbakar.

"Bimbang api merebak ke kereta saya yang diletakkan bersebelahan, saya kemudian mengambil keputusan mengalihkan kereta ke tempat lain tetapi perbuatan itu ditegah penduduk lain," katanya ia berikutan kedengaran bunyi letupan dari kereta yang musnah terbakar.

Mohd Nazim berkata, dia cuba memadamkan api yang mula merebak ke keretanya dan dua kereta lain menggunakan pakaian yang terdapat di dalam kereta.

"Apabila merasakan keadaan mulai selamat, saya terus mengalihkan kereta ke tempat lebih selamat.

"Kejadian menyebabkan saya kerugian ribuan ribu ringgit, namun bersyukur ia tidak merebak hingga ke kedai runcit diusahakan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, kejadian yang berlaku kira-kira jam 3 pagi itu disedari oleh salah seorang peniaga kedai makan berhampiran.

Katanya, pekerja restoran itu memaklumkan terlihat kepulan asap keluar dari sebuah kereta menyebabkan dia bingkas mendapatkan bantuan dan berusaha memadamkan api.

Tambahnya, saksi memaklumkan kebakaran bermula dari bahagian enjin kereta jenis Mini Cooper sebelum merebak ke tiga lagi kereta bersebelahan.

Punca kebakaran dipercayai daripada litar pintas yang berlaku di bahagian enjin kereta itu.

"Empat kereta yang musnah terbakar termasuk kereta jenis Proton Iswara, Mini Cooper, Toyota Corolla, dan Perodua Kelisa. Kerugian dianggarkan melebihi RM200,000.

"Siasatan awal mendapati tiada sebarang unsur khianat dan setakat ini ia diklasifikasikan sebagai kes bencana," katanya.

Related posts:

  1. 4 Kereta Terbakar Di PPR Batu Muda
  2. Empat Parah Terbakar Di Karnival Jalur Lebar 1Malaysia
  3. Kereta Terbakar | Wanita Thai Maut
  4. 25 kedai Terbakar Di Butterwoth
  5. Letupan Di Pusat Beli-belah Empire Shopping Gallery Subang Jaya
  6. Keretapi Senandung Wau Terbakar | 800 Penumpang Panik
  7. Kereta BMW 325i Fasha Sandha Hilang depan Salun
  8. Ketua Polis Daerah Subang Jaya Meninggal Dunia
  9. Empat Sekawan Maut Kereta Terbabas
  10. Selamat Anak & Cucu | Nenek Parah Ditimpa Kayu Terbakar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads