Rabu, 16 Mei 2012

12 di sungai burong - Google Blog Search

12 di sungai burong - Google Blog Search


kemalangan yang lalu............

Posted: 10 May 2012 08:24 AM PDT

hari ini,genap laa setahun 3 hari peristiwa kemalangan ..
08/05/2011 masih lagi dlm kenangan aku..jgn salah paham, bkn aku yang kemalangan tapi kemalangan yang melibatkan kawan yang bernama Sakura Bt Abd. Majid dan Nur Amalina Bt Ahmad ..mereka satu kemahiran dengan aku di giatmara Kuala Selangor ..


aku ingat lagi peristiwa itu berlaku... minggu tu kami pelatih giatmara Kuala Selangor berada di giatmara Tanjong Karang sebab minggu tu orang atasan giatmara nak check fail pelatih .. memang minggu tu semua cikgu-2 dan pelatih-2 sibuk nak ciapkan fail sehingga terjadinya perkara yang tidak dijangka..
petang tu aku jumpa sakura dan kak lin sekejap coz belah pagi aku tak dtg sebab pegi daftar form6, so aku jumpa dorang kejap jela sebelum petang tu dorang pegi dengar ceramah psl insurans dengan cikgu zul kat pejabat mara Tanjong Karang.. sebelum pkul5 mcm 2 laa, dorang pun balek ke giatmara Tanjung Karang semula dan sekali lagi aku jumpa dorang kejap je coz aku nak balek rumah nak ciap2 balek rumah sewa plak mlm tu ..
tapi dlm pkul6.30 mcm 2 la, aku dpt coll dr kak lin yang memberitahu yang kak lin dan sakura excident.. mcm caya tak caya laa , aku terus panik dan terus pegi rumah sakura untuk bagitahu mak die .. tak mau cite mcm mner riaksi mak sakura bile aku bgitahu.. kalian mengerti laa sendiri perasaan seorang ibu apabila dengar satu2nya ank perempuannya xcident..


kak lin yang dlm bulatan .. haha
dorang excident di Sungai Buloh, Jeram Kuala Selengor area Giatmara Kuala Selangor kami.. sakura dan kak lin naik satu motor ,sakura yang drive motor kak lin time dorang excident,  sakura dan pulang kerumah sewa dan kak lin nak pulang kerumah sendiri tapi sampai jer simpang tibe2 kereta nak belok kesimpang ,masa 2 motor yang dipandu dorang dah dkt simpang tapi tak boleh buat apa2 lah , dorang pon nak brek tak sempat so melanggar jela kereta .. dorang excident dgn kereta.. lebih kurang macam tu la citenya kak lin yang cite kt aku dan pelatih yang lain.. nasib masa dorang xcident cikgu Othman tak jaoh lagi dari tmpt dorang xcident so cikgu Othman tolong dorang smpai lah ambulans smpai..kebetulan cikgu Nor pun lalu ditmpt kejadian dan turut bantu ..
tulang peha belah kiri sakura patah ,peha juga belubang akibat kena batu, dagu dan tangan belah kiri juga luka dan terpakse kena jahit..
kak lin pula lutut belah kiri juga lari dan ada luka ditangan dan dijahit juga .. tapi alhamdulillah kak lin boleh pulang kerumah tapi sakura kena berada dihospital sebab nak masukkan besi di pehanya ,, lmer juga la sakura kt hospital Sungai Buloh..
cian kt mak sakura nak jaga anknya kt hospital lagi, yang kt rumah tak ada sapa jaga .. dah la ayahnya keja diKlang so aku dan myra berkesempatan menjaganya sakura tapi aku menjaga selama 3 hari 2mlm.. dan mak sakura pulang untuk urusan adik2 sakura dirumah ..mesti korang tak percaya kan .. ok .. nie buktinya aku jaga dia ..
alhamdulillah.. sampai kehari ini mereka sudah pun sembuh dan sihat tapi besi yang berada di dlm peha sakura akan menjadi sebhgian darah dagingnya dan sebhgian kekuatannya untuk berjalan ..
sakura ketika telantar sakit dihospital Sungai Buloh.. maaf kaki kurang nampak .. sebenarnya kaki sakura sedang tergantung..
setahu aku, kakinya ada besi untuk menarik tulang ..macam tu laa kata doktar.. aku pun bukan tau sgt .. almaklumlah nak jadi doktor tidak kesampaian .. haha.. tak ada kena mengena pun..
orang yang bersalah itu orang area Sungi Buloh Jeram juga .. orang itu berketurunan cina dan anak o tauke di pasarbasah Jeram mcm 2 la..
nasib lepas jer excident sina itu pun segera report polis ..
apa pun, sakura dan kak lin sedang menunggu untuk dibicarakan kes kemalangan di mahkamah bersama peguam masing2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads