Isnin, 2 Julai 2012

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


70000 orang <b>di Kuala Selangor</b> – NOH OMAR Pengsan « PAS <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 09:20 AM PDT

Lebih 70,000 kehadiran dicatatkan sepanjang dua hari program Karnival Terima Kasih Rakyat di Stadium Kuala Selangor di sini yang berakhir semalam.

Paling ramai dicatat malam tadi pada majlis ceramah rapat rakyat dengan anggaran 20,000 orang yang hadir terdiri dari pelbagai kaum.

Mereka hadir bagi mendengar ceramah yang menampilkan tokoh pimpinan Pakatan Rakyat iaitu Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Ceramah malam tadi bagaimanapun dilihat sedikit berbeza dari biasa. Bukan kerana diselangi persembahan kebudayaan dan nyanyian koir sebelum setiap penceramah mengambil pentas, tetapi mood yang dibawa penceramah.

Abdul Hadi yang tidak berapa sihat mengambil giliran pertama berucap malam tadi.

Biarpun sekajap, hanya berucap sekitar 15 minit, tapi beliau sering mendapat sorakan tidak putus-putus dari hadirin setiap kali menyentuh perkara yang menjelaskan perbezaan ketara antara Pakatan Rakyat dan BN.

Antara yang disentuh termasuk soal perkauman dalam BN berbanding Pakatan yang lunak dan menigiktiraf kepelbagaian kaum di negara ini.

Dihujung ceramahnya juga, presiden PAS itu sempat mengusik hadirin dengan lawak selambanya yang kononnya bercakap dalam nada seorang perdana menteri.

Noh Omar yang mendapat berita mengenai jumlah kehadiran itu, dikatakan demam panas dan terus tidur dilayan isteri kedua. Hehe. Cemas abang Noh kita, Mahunya tidak, kalau 70k kehadiran ini dijadikan sandaran – jawabnya hayat politik Noh akan berakhir dalam masa yang terdekat.

Ramai jemaah yang hadir mengatakan mereka gembira dengan senario politik semasa. BN tak kuat sangat. PR menunjukkan prestasi baik. Ini semua perkara positif untuk rakyat. Persaingan politik begini amat sihat dan menguntungkan rakyat secara keseluruhannya.

Noh Omar ada hantar pasukan pengacau. Bayar murah. Tapi suruh kacau 70k orang. Sudahnya – cari sakit sendiri. Ini semua kerja bodoh. Padan dengan muka.

Boleh pula hari ini Mat Taib 'Mike Tyson' kata BN boleh menang. Mat Taib ni dah nyanyuk ke?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads