Isnin, 23 Julai 2012

12 di padang jawa - Google Blog Search

12 di padang jawa - Google Blog Search


Restoren Putera Ayu @ <b>Padang Jawa</b> « WaRnA & CoRaK <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2012 06:39 AM PDT

Semalam hari yg sebuk gara-gara menghantar anak-anak kembali ke daerah ilmu. Sampai di Kuala Klawang sewaktu jam hampir ke angka 6 petang. Lega..sempat juga bujang ni masuk sebelum gate di tutup. Along masih ada pelepasan sehingga jam 10 malam jadi merasalah berbuka bersama. Kesihan angah….ralat juga tak dapat makan di luar dalam kesempurnaan sekeluarga.

Terlintas mahu berbuka di Putera Ayu, Padang Jawa. Desakan dari tahun lepas saat nonton Jalan-Jalan Cari Makan di TV3. Kecur liur melihat menu terhidang di kaca tv. Peluang diajak kanda utk mencuba semalam tidak saya tolak.

Suasana saya bagi rate A. Parking selesa, kerusi empuk, set makan luxury, toilet  bersih, surau selesa walau sempit sikit…harga eerrmm…boleh tahan mahal. Oleh kerana bujang Shafiq tak ikut serta ..kami ambil ala carte saja. Siakap 3 rasa, Kailan Ikan masin, Sotong goreng tepung, Tom Yam campur dan telur dadar. Nampak sedap.

Azan berkumandang, baca doa berbuka, makan kurma, sedut air sikit dan mula cedok nasi dan ambil lauk. Tom yam masin….kurang rasa tomyam dan masam nya ntah ke mana. Ikan siakap tiada rasa yg 3 seperti diminta. Telur dadar ..ok . Sotong goreng tepung je yg sedap agaknya. Anak2 dh mula mengomel. Saya yg suka makan pun hanya mampu habiskan nasi separuh dan itu pun dgn payah. Kurang rasa….mungkin sebab tukang masak berpuasa agaknya. Saya tidak berkira utk membayar untuk sesuatu yg sedap tetapi semalam…membayar jumlah RM97 di kaunter dengan perasaan sedikit sesal.

Kanda mahu komplen. Untuk penambah baikkan katanya. Saya iyakan tetapi entah mengapa…tiba-tiba seolah hilang semangat dan mampu hanya kata.

"Tak payah datang lagilah…entahlah..mungkin tak kena dengan tekak kita sekeluarga agaknya. Indah khabar dari rupa..sungguh!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads