Selasa, 18 September 2012

12 di selayang - Google Blog Search

12 di selayang - Google Blog Search


SHE.HER: Kos Bersalin <b>Di</b> Hospital <b>Selayang</b>

Posted: 13 Sep 2012 11:38 AM PDT

Berkurun dah aku nak tulis pasal informasi penting ni. As a first time mother, memang tertanya-tanya jugak lah kos bersalin ni dalam range yang macam mana. Maklumlah, aku ni dah fulltime housewife. Company tempat Shahrir kerja pula tak cover untuk maternity bill. Kalau cover, laju-laju aku pergi Prince Court nak bersalin. Macam hotel tau PCMC tu. First time jejak sana masa melawat Cik Ana Sofia, baby girl kepada Liyana SCR. Kagum dengan senibina PCMC. Mudah-mudahan adalah rezeki aku untuk bersalin di sana, aminnnn!!!!!! Opppsss, after Nawfal has reached 3 years old perhaps.

Kat dalam post dulu-dulu, aku ada sebut yang aku menjadi penghuni tetap HS selama 6 hari. Minggu pertama kelahiran, Nawfal membesar dengan environment hospital T_T

Cut the crap, let's make it short and simple, straight to the point.

Kos bersalin - RM150.00
Ujian Makmal - RM20.00
Kardiologi - RM40.00

Wad (kelas 2) - RM30 x 6 hari = RM180
Rawatan (ubat-ubatan) RM5 X 6 hari = RM30.00

--------------------------------------
Jumlah keseluruhan = RM420.00
--------------------------------------

Murah kan? Service pun tip top. Makanan pun sedap. Kalau bersalin normal, without any complication, paling lama kena tahan pun 24 jam. Kalau czer, mungkin dalam 2 atau 3 hari. Aku je yang macam-macam penyakit datang, berkampung 6 hari kat sana. Kiralah sendiri kalau korang stay kat hospital sehari dua je.

OK. Nak tidur dah. Waktu-waktu macam ni je lah nak curi masa untuk update blog. Siang hari sibuk layan Nawfal yang dah tunjuk skill memegang kaki sendiri especially masa tukar pampers. Eh, tu simpan dalam entri lain. Dengan entri Harry Potter lagi. Dan kalau berkesempatan, nak share parenting tip. Heeeee~

Till then.
To be continued....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads