Khamis, 4 Oktober 2012

12 di selayang - Google Blog Search

12 di selayang - Google Blog Search


Blog Serama Malaysia: Jalan-jalan <b>di</b> Bon Kl (<b>Selayang</b>)

Posted: 30 Sep 2012 12:34 AM PDT

Alhamdulillah, semalam saya dan sahabat (Tuan Maizal)  berkesempatan untuk memeriahkan bon anjuran Group Serama Kuala Lumpur bersama sokongan FAMA. Sebenarnya, keputusan untuk ke bon hanya di buat di saat-saat akhir lantaran kerja-kerja dan urusan perniagaan yang perlu dibereskan lebih awal.
Disebabkan keputusan untuk ke bon dibuat saat akhir, ayam yang dibawa pun takat mana yang sempat sahaja.

Tujuan ke bon lebih bersifat memberi sokongan sambil jalan-jalan melihat kemeriahan dan peluang melihat 'peluru-peluru' yang turun bertanding. Disebabkan bon ini menawarkan hadiah yang lebih lumayan, sambutan peserta menjangkau dari Kelantan (satu bas), Trengganu dan juga sebelah utara yang ramai menyerbu membawa peluru berbisa mereka. Jadi peluang ini memang tidak sepatutnya dilepaskan. Apatah lagi buat saya sendiri yang agak sukar untuk pergi ke bon besar yang lain yang selalunya dianjurkan di sebelah pantai timur.

Saya hanya sempat membawa dua ekor ayam sahaja. Anak B (Alhamdulillah...dari dua puluh lebih ekor yang bertanding, dapatlah nombor sembilan) dan juga Betina Remaja (remaja ini tidak jadi masuk kerana sudah masuh dara pula).
Keseluruhannya bon ini sangat meriah. Macam-macam ada kerana ada pelbagai aktiviti lain yang dijalankan serentak termasuk pertandingan karaoke. Sambutan dari peminat serama terhadap bon juga sangat baik. Saya sifatkan bon ini lancar dan diuruskan dengan baik oleh geng-geng serama kl yang saya lihat seragam dan berpadu tenaga bagi menjayakan bon ini.
Peminat serama yang hadir juga ramai untuk sama-sama memberikan sokongan dan memeriahkan program ini.
Untuk keputusan, saya tidak boleh bagi 'detail' kerana kalau di Melaka memang saya boleh pegang borang keputusan untuk di-upload di blog ini. Jadi saya hanya kongsikan sedikit berdasarkan apa yang saya dengar hehehe... kalau salah, minta tolonglah diperbetulkan dengan kadar yang segera.
Jadi apa lagi....sedikit pekongsian buat rakan-rakan pembaca yang tidak dapat bersama semalam.



Inilah cabaran berserama di FAMA Poit Selayang. Atas bukit tue boh. Geng yang bawa banyak ayam terpaksa menggunakan kenderaan 3 tayar




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads