Rabu, 7 November 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

12 di teluk datok - Google Blog Search


panas :speaker dun terpaksa saman untuk tutup mulut <b>datuk</b> musa...

Posted: 01 Nov 2012 05:15 AM PDT


Speaker Dewan Undangan negeri (Dun) Pulau Pinang, Datuk Abdul Halim Hussain hari ini memfailkan saman fitnah terhadap Timbalan Pengerusi Umno negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir berhubung kenyataannya mengenai projek Taman Tema Escape milik kerajaan negeri di Teluk Bahang.
Bercakap pada sidang media di sini, Abdul Halim berkata saman itu difailkan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 2 petang menerusi firma guaman Tetuan M. Kanesan & Associate.
Katanya beliau mengambil tindakan itu kerana mendakwa terdapat unsur fitnah dalam kenyataan Musa berhubung projek itu yang boleh memburukkan kredibiliti dan imejnya sebagai speaker.
"Saya melalui peguam saya telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi. Tindakan ini  diambil setelah saya beri tempoh 48 jam kepadanya tetapi tiada apa-apa tindakan, dan beliau (Musa) pada 1 Oktober lepas menyatakan tidak perlu minta maaf," katanya.
Ketika ditanya oleh pemberita mengenai jumlah saman fitnah itu, Abdul Halim berkata beliau menyerahkan kepada mahkamah untuk menentukannya.
Dalam pernyataan tuntutan yang diedarkan kepada pemberita pada sidang media itu, Abdul Halim antara lain menuntut ganti rugi bagi fitnah secara lisan, ganti rugi bagi fitnah bertulis, ganti rugi keterlaluan, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.
Beliau juga memohon injunksi bagi menghalang defendan daripada menyiarkan selanjutnya kenyataan memfitnah itu sama ada secara lisan atau tulisan.
Sementara itu, Musa ketika dihubungi berkata, beliau sedia mengemukakan bukti mengenai dakwaanya berhubung projek itu di mahkamah.
"Saya tidak takut disaman, jumpa di mahkamah dan saya akan kemukakan bukti-bukti atas dakwaan saya itu," katanya.
Dalam pendedahannya sebelum ini mengenai projek Taman Tema Escape milik kerajaan negeri di Teluk Bahang, Musa mendakwa projek itu mempunyai kaitan dengan Abdul Halim. - Bernama

Konvoi Kembara 1Malaysia <b>Di</b> Pantai Peranginan <b>Teluk</b> Batik <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 10:31 AM PDT

Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir, Datuk Siti Nurhaliza Raikan Peserta Konvoi Kembara 1Malaysia Di Pantai Peranginan Teluk Batik

Seramai 350 orang peserta Konvoi Kembara 1Malaysia diraikan dalam satu majlis penuh meriah di Dataran Hadhari, Pantai Peranginan Teluk Batik dekat Lumut malam kelmarin.

Peserta konvoi yang menaiki 254 motosikal berkuasa tinggi tersebut diraikan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor dalam satu majlis makan malam.

Hadir sama memeriahkan majlis meraikan peserta-peserta konvoi tersebut ialah penyanyi tersohor tanahair, Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa.

Konvoi Kembara 1Malaysia yang diketuai oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memulakan perjalanan menuju ke utara yang berlangsung selama enam hari sebelum ke negeri-negeri Pantai Timur, Selatan dan berakhir di Kuala Lumpur.

Program Kembara 1Malaysia tersebut dianjurkan oleh Persatuan Superbikes Malaysia (SAM) dengan kerjasama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan dijangka berakhir pada 22 September depan.

Turut memeriahkan majlis tersebut ialah kira-kira 2,000 tetamu dan pengunjung yang tidak mahu melepaskan peluang meraikan para peserta konvoi termasuk bertemu dengan penyanyi pujaan mereka, Datuk Siti Nurhaliza.

Pada majlis yang sama Dr. Zambry dan  Zahid Hamidi  turut menyampaikan sumbangan berupa beg sekolah kepada pelajar kurang bernasib baik dari kawasan Parlimen Lumut. – Nooraini Mahamad.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads