Ahad, 3 Februari 2013

12 di hulu selangor - Google Blog Search

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Program Jalinan Murni Bantu Masyarakat Orang Asli <b>Hulu Selangor</b>

Posted: 15 Jan 2013 11:55 PM PST

HULU SELANGOR — Lebih 2000 orang daripada 1046 keluarga orang asli dari 16 buah kampung di Hulu Selangor menyertai Program Jalinan Murni yang telah diadakan di Padang Sekolah Menengah Hulu Selangor pada ahad yang lalu.

Program yang dianjur oleh Yayasan 1MDB (1MalaysiaDevelopment Berhad) ini bekerjasama dengan Ehsan Perdana, Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) dan Parlimen Hulu Selangor.

Penyerahan bantuan yang ditaja 1MDB ini berupa barang dapur dan ubat-ubatan bernilai RM180 bagi setiap keluarga. Selain itu turut diserahkan pakaian uniform sekolah, alat tulis dan keperluan serta wang tunai RM100 kepada setiap pelajar. Keseluruhan perbelanjaan yang ditaja 1MDB ialah sebanyak RM337,920 bagi membantu mereka yang kekurangan.

Program ini dianjurkan dengan tujuan mengurangkan beban keluarga orang asli dan supaya mereka dapat menjalani hidup seperti orang lain. Program yang bertujuan mengeratkan silaturahim ini juga bagi mendapatkan kerjasama erat dalam kalangan penduduk Hulu Selangor.

Turut hadir dan menyampaikan sumbangan ini ialah Ahli Parlimen Hulu Selangor iaitu YB P.Kamalanathan dan juga Pengerusi BN Hulu Selangor, Dato Mohamed Idris Bakar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads