Ahad, 19 Mei 2013

12 di sungai pelek - Google Blog Search

12 di sungai pelek - Google Blog Search


umpan udang hidup murah <b>di</b> pekan <b>sungai pelek</b> - aku suka <b>...</b>

Posted: 14 May 2013 06:35 PM PDT

Salah satu perkara yang penting semasa pergi memancing ialah umpan. Penggunaan umpan yang baik biasanya memerlukan kos yang agak tinggi berbanding umpan biasa. Salah satu umpan yang popular dikalangan pemancing ialah umpan udang hidup.
Pada mulanya aku malas nak tulis cerita ni kerana akan mengganggu perniagaan orang2 tertentu tetapi timbul pula rasa kesian kepada pemancing2 yang terpaksa mengeluarkan belanja yang tinggi untuk membeli umpan. Apabila umpan mahal, maka pemancing akan membeli dgn budget poket bukan berdasarkan bagut memancing. Ini menyebabkan ramai pemancing tidak mendapat kepuasan sebenar memancing apabila mpan tidak mencukupi.
Kalau anda memancing kawasan Bagan Lalang atau Muara Kuala Lukut, anda boleh membeli umpan udang hidup di pekan Sungai Pelek. Berdasarkan pemerhatiaan saya, harga umpan udang hidup di sini agak murah berbanding kawasan lain berhampiran sini. Pada masa blog ini ditulis, harga udang hidup di pekan sg pelek ialah antara 35 sen hingga 40 sen seekor mengikut saiz. Jika harga pada masa depan aku tak berani jamin la.
Ada 2 buah kedai yang jual umpan udang hidup di Pekan Sg pelek iaitu kedai pancing sebelah BSN dan kedai pancing sebelah Sport toto dan seven E. Bekas dan pam tu kena sediakan sendiri la.
Nanti ada pula orang tanya di mana pekan Sg Pelek? Pekan Sg pelek terletak dalam daerah Sepang di Jalan menuju ke arah Pantai Bagan Lalang. Jadi jika ada pemancing nak memancing di area Lukut terpaksa pergi dan patah balik dari simpang tiga pekan Sepang. Tak jauh pun, jarak masa dalam 7 minit sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads