Rabu, 5 Jun 2013

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


PAS BBB3 BANGI: bersama bob Lokman <b>di Bangi</b> Perdana

Posted: 30 Apr 2013 08:09 AM PDT

Bob bersama calon N26 Bangi sedang bertemu rakyat di Bangi Perdana. Walaupun jalan sibuk, petugas-petugas dan unit amal berjaya meleraikan perjalanan trafik dengan baik. Ceramah telah dihadhiri ribuan penduduk Bangi yang ingin mendengar perkembangan terakhir situasi PRU yang akan berlangsung beberapa hari lagi. Bob Lokman memulakan kisah dengan beberapa ibarat dan cerita berkaitan kehidupan, pegangan dan pilihan menentukan pemerintah sebagai pemegang amanah negara. Hadhirin terhibur dengan celoteh Bob walaupun tidak menyanyi atau bermain muzik. Dengan diselangselikan dengan calon DUN Bangi Ustaz Hj Shafie Ngah, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub dan diakhiri oleh calon Parlimen Serdang. Sdr Syukor Atan bertindak sebagai MC pada majlis ceramah ini.

9W2DYA STESEN RADIO AMATUR: Digipeater dan Igate <b>di Bangi</b>

Posted: 03 May 2013 09:15 PM PDT


Bangi mempunyai dua stesen yang aktif dalam aprs iaitu 9W2CEH-3 dan 9W2WEE-3. Jarak dari base adalah 2.6km bagi 9W2WEE-3 membolehkan tracker aku dapat diaktifkan sepanjang masa. Sebelum ini, 9W2CEH-3 dari base aku tidak dapat diaktifkan kerana jaraknya adalah 5.5km.

Sebelum kedua-dua stesen ini aktif aku hanya mengharapkan stesen mountain top 9M4RDG-3 dapat berfungsi dengan baik. Jika anda bermobile di kawasan Bangi anda tidak perlu risau kerana kedua-dua stesen ini berfungsi dengan baik hinggalah ke sempadan Negeri Sembilan.

Ada satu lagi stesen yang aktif di Kajang iaitu 9W2LL-5. Pada pemerhatian aku, stesen ini menerima packet bagi kedudukan yang jauh. Aku tidak pasti adakah ia betul-betul terletak di situ. Jarak dari base aku ialah 10.5km.

Manakala di Putrajaya pula terdapat stesen 9W2DIE-3 dan jarak dari base aku adalah 11.3km.

Bagi aku pula, perlu memasang antena base bagi membolehkan lebih banyak stesen lagi dapat aku dengari.

73, Jojet, 9W2DYA

http://9w2dya.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads