Jumaat, 16 Ogos 2013

12 di meru - Google Blog Search

12 di meru - Google Blog Search


Gempar! Tiga Beradik Hilang <b>di</b> Taman <b>Meru</b> 2B, Ipoh Perak <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2013 12:45 AM PDT

Rabu, 14 Ogos 2013 - 1:00 pm
Tiga Beradik Hilang - Syazwan (11), Syahir (8), Syauratul (6)
Lokasi Terakhir Taman Meru Ipoh

Balai Polis Berhampiran:
Balai Polis Jelapang Ipoh
Fb BP Jelapang
Balai Polis Jelapang Ipoh
Tel : 605 - 5261 226 
Masjid Al- Muttaqin, Taman Meru, Ipoh

Masjid Al- Muttaqin Taman Meru Mengadakan Solat Hajat Selepas Solat Asar Hari Ini 14 Ogos 2013 - Mohon Keselamatan 3 Beradik Tersebut...

Terkini: Selepas Solat Maghrib Bacaan Surah Yasin Jamaah Masjid Al-Muttaqin mohon petunjuk & keselamatan 3 beradik yang hilang...
Pusat Tarbiyah Pas Taman Meru

Majlis yang sama juga dilakukan para Jamaah di Pusat Tarbiyah PAS Taman Meru agar keselamatan penduduk Taman Meru selamat daripada MUSIBAH...


Amalan yang boleh kita gunakan sebagai ikhtiar mencari orang hilang
Pertama : Allamah Sayyid Nikmatullah Al-Jazairi (ra) mengatakan kepada sebagian sahabatnya: jika doa ini dibaca secara istiqamah, dapat mengembalikan orang atau sesuatu yang hilang.





Yâ Jâmi'an nâsi liyawmin lâ rayba fîhi, innallâha lâ yukhliful mî'ât, ijma' baynî wa bayna (sebut nama orang yang hilang)
Maksudnya : "Wahai Yang Mengumpulkan manusia pada suatu hari yang tiada keraguan di dalamnya, sesungguhnya Allah tidak pernah mengingkari janji-Nya, kumpulkan kembali antara aku dan (sebut nama orang yang hilang tersebut)"
InsyaAllah dengan berkat doa ini, Allah swt akan mengumpulkan kembali anda dengan orang, saudara, atau sesuatu yang hilang. (Mujarrabat Imamiyah: 214)
Kedua: Allamah Sayyid Muhammad Ar-Ridhawi mengatakan: hendaknya anda membaca zikir berikut ini setiap sesudah sholat Isya' sebanyak (125 kali):
Allâhumma shalli 'alâ Muhammadin wa âli Muhammad, lâ ilâha illallâhu biqudratika, lâ ilâha illallâhu bihaqqika, bihurmatika, birahmatika yâ Arhamar râhimîn, Allâhumma shalli 'alâ Muhammadin wa âli Muhammad
Maksudnya : "Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, tiada Tuhan selain Allah dengan kekuasaan-Mu, tiada Tuhan selain Allah dengan hak-Mu, dengan kemuliaan-Mu, dengan rahmat-Mu wahai Yang Maha Pengasih dari semua yang mengasihi; ya Allah, sampaikan shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad." (Mujarrabat Imamiyah: 215).
Ketiga: Salah satu Keutamaan dan Rahasia surah Abasa, surat ke 80.
Penulis kitab ini mengutip dari kitab Minhâjul 'Arifîn, suatu riwayat menyebutkan bahwa membaca surah Abasa mujarrab untuk mengembalikan sesuatu yang hilang. Yakni sesudah membaca surah Abasa membaca doa berikut:
Yâ Jâmi'an nâs liyawmin lâ rayba fîhi innallâha lâ yukhliful mi'ât, ijma' baynî wa bayna (sebut nama orang yang hilang tersebut)
Maksudnya : "Wahai Yang Mengumpulkan manusia pada suatu hari yang tiada keraguan di dalamnya, sesungguhnya Allah tidak pernah mengingkari janji-Nya, kumpulkan kembali antara aku dan (sebut nama orang yang hilang tersebut)"
Selain dari amalan dari kitab kitab Mujarrabat Imamiyah, terdapat juga cara lain yang boleh kita lakukan seperti membaca surah Yasin, solat hajat dan jika kehilangannya sudah melebihi 24 jam laporkan pada pihak polis.
Posted dari Beaufort Paranormal Community

Lokasi 3 Beradik Hilang
Taman Meru 2B


Jelapang, Ipoh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads