Ahad, 1 September 2013

12 di dengkil - Google Blog Search

12 di dengkil - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - 71 Pati Ditahan <b>Di Dengkil</b>

Posted: 01 Sep 2013 02:24 AM PDT

Tajuk Utama < Kembali ke Tajuk Utama

1 Sep 2013, 05:24pm by mahirah shah



Di Dengkil, Selangor pula Jabatan Imigresen Negeri dengan kerjasama ikatan Relawan rakyat Malaysia, Rela menjalankan operasi memburu pati hingga ke dalam hutan.

Hasilnya 50 pati warga Indonesia dan Bangladesh diperiksa, 21 daripada mereka ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan sah.

Sementara itu, dalam serbuan di Klang penguatkusa Imigresen memeriksa 110 warga asing.

50 pati warga Indonesia, Bangladesh, Nepal dan Myanmar ditahan.

Kesemua pati dibawa ke depoh tahanan Putrajaya untuk tindakan lanjut dan siasatan akan dilakukan dibawah Akta Imigresen 1959/63.

Timbalan Pengarah Bahagian Penguatkuasa Imigresen Putrajaya, Saravana Kumar berkata tempoh operasi fasa pertama bermula hari ini sehingga 31 Disember dan operasi seterusnya akan diteruskan dalam fasa kedua dan ketiga.

Katanya, buat permulaan operasi akan tertumpu di kawasan penempatan haram yang terletak di tapak pembinaan.

Turut diberi tumpuan beberapa kawasan lain seperti ladang, rumah urut, pusat hiburan serta penempatan setinggan.

Sebelum ini pihak Kedutaan dan Pesuruhjaya Tinggi Negara yang terbabit telah dimaklumkan secara rasmi berhubung operasi ini.

Manakala menerusi pelaksanaan program penyelesaian menyeluruh pati, 6P KDN telah mendaftarkan 1.3 juta pati.

Tepat jam 12 tengah malam tadi, lebih setengah juta pendatang asing mula diburu dalam operasi berskala besar oleh pihak berkuasa di seluruh negara.

Unjuran meletakkan terdapat lebih setengah juta pendatang tanpa izin berada di negara ini.


3 Beranak Maut Dibunuh KEJAM <b>Di Dengkil</b>!!! | Penggempur Mutiara

Posted: 29 Aug 2013 04:30 PM PDT

Tiga beranak termasuk bayi perempuan berumur dua tahun ditemui mati dibunuh dengan pelbagai kesan kecederaan termasuk kelar di leher dalam sebuah rumah di Taman Dengkil Jaya, Dengkil sini hari ini.
Ketua Polis Daerah Sepang, Supritendan Imran Abdul Rahman berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 1 petang itu seorang nenek berumur 64 tahun ditikam di perut, cucu lelakinya berumur 21 tahun turut ditikam dan terdapat kesan tetakan di kepala manakala bayi tersebut dikelar di leher.
"Ketiga-tiga mereka ditemui di tiga tempat berasingan iaitu di ruang tamu, dapur dan bilik utama di dalam rumah teres tiga bilik itu oleh seorang ahli keluarga mangsa yang berumur tujuh tahun yang baru sahaja pulang dari sekolah kira-kira pukul 2 petang.
"Kanak-kanak itu kemudiannya menghubungi kakaknya berumur 19 tahun sebelum polis menerima laporan kira-kira pukul 2.30 petang,"katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.
Menurut Imran, bergerak atas maklumat tersebut, polis menemui ketiga-tiga mangsa dalam keadaan berlumuran darah di tiga lokasi berbeza.
Selain itu katanya, polis akan menyiasat kes tersebut daripada pelbagai aspek termasuk dendam mahupun rompakan kerana hasil siasatan awal mendapati tiada kesan pergelutan di rumah mangsa.
"Rumah yang diduduki lapan beranak itu didapati tiada kesan pecah rumah, samun mahupun pergelutan, polis kini sedang giat mengesan senjata yang digunakan serta motif kejadian," katanya.
katanya, kes tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan sesiapa yang mempunyai maklumat boleh menghubungi ASP Han Yan ditalian 03-8772 422 bagi membantu siasatan.
Dalam pada itu, seorang jiran yang hanya mahu dikenali sebagai Mas Ayu, 27 berkata, pada pukul 11 pagi dia ada terdengar bunyi bising daripada rumah mangsa.
"Selepas terdengar bunyi bising saya ada meninjau keadaan di rumah mangsa, namun tiada apa-apa kejadian yang mencurigakan berlaku.
"Sekitar rumah mangsa pada ketika itu juga tiada sebarang kenderaan yang mencurigakan dan saya fikir ia mungkin pergaduhan biasa yang tidak serius," katanya.
Katanya, sepanjang mengenali keluarga mangsa tiada sebarang masalah yang timbul, malah tiada pergaduhan besar melibatkan mereka. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads