Rabu, 25 September 2013

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


1 Maut,1 Parah Dalam Kemalangan <b>Di</b> Litar <b>Sepang</b> F1 - KeZooM

Posted: 21 Sep 2013 06:00 AM PDT

1 Maut,1 Parah Dalam Kemalangan Di Litar Sepang F1 | Menerusi laman facebook, seorang Flagman litar lumba Sepang F1 meninggal dunia dalam satu kemalangan hari ini (pagi tadi). Difahamkan seorang penunggang motorsikal kategori 250cc telah terlanggar flagman semasa tamat pusingan.
Dalam pada itu, keadaan pelumba kategori 250cc tersebut juga dilaporkan parah dibahagian pinggang (terpusing). Menurut kenyataan media dilaman Sepang International Circuit,
The Race official and the organiser has decided to cancel the Round 3 of the Malaysian Super Series with the steward approval which is scheduled for today and tomorrow, to be cancelled.

The decision was undertaken in view of a race incident at the end of the morning practice session which resulted in serious injuries to one of our race marshal.

Upon impact from the incident, the marshal was immediately treated on track by our medical team and later rushed to Putrajaya Hospital. Unfortunately, he succumbed to the serious injuries.

The incident is currently being investigated and a police report had been made in regard to the subject.

Sepang International Circuit expressed their deepest condolences to the family and our thoughts and prayers are with them at this time. Sepang International Circuit will be extending its support and assistance to the family of the deceased.

New dates for Round 4 would be announced in due time.

Manakala dalam satu update dari kosmo hari ini (22 Sept 2013),
Dalam kejadian yang berlaku kira-kira pukul 12.30 tengahari itu, mangsa, Satish Suppiah dilaporkan meninggal dunia di Hospital Putrajaya selepas mengalami kecederaan serius di kepala.

Insiden tersebut berlaku apabila seorang pelumba, Mohd. Izzat Mohd. Abdul Hakin, 17, yang beraksi dalam kelas 250cc dipercayai gagal mengawal jenteranya di laluan lurus sebelum terbabas dan melanggar Satish yang berada di tepi litar tersebut.

Mangsa kemudian dirawat oleh pasukan perubatan di litar tersebut sebelum dikejarkan ke Hospital Putrajaya.

Izzat turut dilaporkan cedera parah di kepala dan sedang menerima rawatan di hospital yang sama.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SIC, Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali menjelaskan insiden maut yang kali kedua berlaku dalam masa tiga tahun di litar tersebut adalah sesuatu yang amat menyedihkan bagi arena sukan permotoran negara.

"Ini adalah satu berita yang amat menyedihkan dan mendukacitakan.

"Malah, ia juga kali kedua berlaku selepas insiden yang menimpa pelumba MotoGP, Marco Simoncelli pada tahun 2011.

"Saya difahamkan insiden ini terjadi di laluan yang lurus dan bukan di selekoh tajam atau sebagainya serta turut mencederakan seorang pelumba muda kita yang ketika ini saya dengar agak parah juga keadaannya.

"Bagaimanapun, saya rasa ia adalah satu peringatan kepada kita bahawa sukan permotoran adalah satu sukan yang berbahaya dan tidak boleh dipandang mudah.

"Saya bersimpati terhadap semua keluarga mangsa dan berharap pelumba muda kita yang cedera itu dapat diselamatkan," ujar beliau lagi.


Dalam pada itu, update terkini mengenai Perlumbaan Motosikal Malaysian Super Series yang berlangsung pada hari ini di Sepang dan esok telah dibatalkan kerana kemalangan tersebut. Kejadian berlaku di pit masuk ke paddock. Punca kejadian masih di siasat. Al- Fatihah diucapkan kepada keluarga mangsa.

Info dari wasap group DTR-TQ

 Artikel Menarik

sumber
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=368106326652891&set=a.184913468305512.40339.184889651641227&type=1&theater
http://www.sepangcircuit.com.my/news/frontpage-media-statement-over-cancellation-r
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0922&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz2fdSvwugx 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads