Selasa, 22 Oktober 2013

12 di kelana jaya - Google Blog Search

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Kursus Protokol dan Etiket Profesional <b>di</b> MAS <b>Kelana Jaya</b>

Posted: 07 Oct 2013 11:30 PM PDT

Rini daku nak cerita pasal pengalaman daku pergi Kursus Protokol dan Etiket Profesional yang dianjurkan oleh Unit Latihan MITI dan diadakan dekat MAS Kelana Jaya..
Kursus ni berlangsung selama 3 hari iaitu pada 1 hingga 4 April 2013.. Pelbagai ilmu yang daku dapat dengan menghadiri kursus ni.. 
Hari pertama lebih ke arah pengenalan dengan penceramah (daku dah tak ingat nama nya.. hehe).. belajar sket2 dan kami dibawak menaiki simulator Kapal Terbang MAS yang ada kat situ.. sambil melawat, Encik tu terangkan la pasal cara2 kerja pilot dan pramugari kat situ..
hari kedua pulak kami banyak belajar pasal etika2 profesional.. cara nak bersalam, cara nak makan dan macam2 lagi la..
dan hari ketiga pulak pasal grooming.. belajar buat rambut, buat rawatan muka dan juga cara2 mekap.. seronok sangat.. 
seronok sangat masa ni sebab diberi peluang untuk tambah pengetahuan.. dengan status pekerja sambilan ni, sebenarnya bertuah sangat la diorang benarkan pegi..
kat sini tak tau la dapat ke tak peluang macam ni lagi.. harap2 dapat la  =p

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads