Sabtu, 15 Februari 2014

12 di puchong - Google Blog Search

12 di puchong - Google Blog Search


BATASAN HANYALAH ILUSI: Servis Kereta <b>di</b> Honda <b>Puchong</b>

Posted: 11 Feb 2014 07:51 PM PST

Suka untuk aku berkongsi pengalaman menghantar servis kereta di Honda Service Centre di Puchong. Lokasi service centre adalah sebaris dengan Tesco Puchong. Bangunannya boleh dilihat jika anda menelusuri LDP.
Jika anda mahu servis kereta disini, ada dua cara yang boleh buat sama ada anda booking terlebih dahulu, ataupun hanya walk in sahaja. Masa awal-awal dulu memang aku akan booking tetapi akhir-akhir nie aku walk-in aje. Dari segi tempoh menunggu, booking lebih baik, sebab anda hanya perlu datang awal 15 minit daripada waktu anda booking. Masa menunggu pun agak singkat, tapi untuk dapatkan waktu booking ikut masa anda sebenanya susah. Untuk satu-satu masa, hanya dibenarkan 4 kereta sahaja untuk booking, Contohnya, 8.30 am - 4 kereta. Kira dalam satu hari jumlah yang dibenarkan untuk booking terhad. Sebab itu, aku ambil pendekatan walk-in sahaja. Tapi setakat ini, walaupun walk-in aku rasa ok je.

Cuma servis kereta honda memang mahal agaknya berbanding dengan kereta lain. Aku takde kes study bagi membuktikan fakta ini, tapi setiap kali servis tak lari, kos yang anda perlu bayar tak kurang dari RM200 ribu. Walaupun setakat servis yang biasa saja.

Ruang menunggu kat honda servis ini luas. Surat khabar dan air kopi pun ada disediakan. Cumanya aircondnya agak panas sikit, mungkin sebab dinding kacanya menyebabkan haba banyak masuk. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads