Sabtu, 18 Jun 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

12 di kuala kubu - Google Blog Search


bercamping <b>di</b> sungai cheling,<b>kuala kubu</b> baru 11-12june2011

Posted: 13 Jun 2011 12:23 PM PDT

assalamualaikum,...

agak seronok bercamping di sungai cheling,..kejernihan airnya yang masih bersih,.dan kesejukkan air sungai chiling sungguh menyegarkan,..suasana di tempat perkhemahan dikelilingi keindahan semulajadi,.bunyi kicauaan burung membuatkan  suasana pagi di sungai chiling amat menenangkan,..

perkhemahan kami hanya 2 hari satu malam,.perjalanan masuk ke kawasan perkhemahan santuari sungai chiling,..kami dihidangkan dengan keindahan alam,.tasik yang sungguh indah dikelilingi kehijauan bukit bukau sungguh mengujakan mata kami melihatnya,.tak sangka pulak aku,..di selangor masih ada kawasan yang alam semulajadinya sangat indah dan belum diteroka,.semoga keindahan alam semulajadi disini akan kekal untuk generasi akn datang,..


sampai sahaja di kawasan perkhemahan,kami dikehendaki mendaftar di pejabat santuari dengan mengisi nama dan no ic untuk masuk ke kawasan perkhemahan,..

 selesai saja mendaftar,.kami terus membersihkan kawasan perkhemahan dan mendirikan khemah penginapan dan khemah untuk memasak,..



pada malam hari pertama,selesai saja makan malam,kami berkumpul mengelilingi unggun api dan secara bergilir-gilir,kami menceritakkan pengalaman hidup masing-masing kepada semua yang ada disitu,.dan bersantai mengelilingi unggun sambil bersembang-sembang hingga larut malam,..malam di kawasan santuari sungai cheling sangat gelap gelita,.kami yang hanya berbekalkan lampu minyak tanah dan unggun api membuatkkan suasana malam sangat santai dan tenang.

pagi hari kedua,.selepas sarapan,kami bergerak ke kawasan air terjun sungai cheling,..kami mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk sampai ke kawasan air terjun..kepenatan meredah hutan terbayar dengan dapat melihat keindahan air terjun sungai chiling...di kawasan air terjun itu kita boleh melihat ikan-ikan air tawar yang  begitu banyak dengan menyelam memakai google,..kat situ jugak best kalau bagi makan ikan ,sebab ikan kat situ akan berebut-rebut untuk mendapatkan makanan,membuatkkn aktiviti memberi ikan makan sangt menyeronokan...

dua hari di sungai chiling ,sangat puas,..dan sangat enjoy,..len kali boleh pegi lagi,..hehe,..

next trip ke langkawi lak,..jom konvoi ke langkawi,.hehe

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads