Sabtu, 23 Julai 2011

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Semanis Sebiji Strewberi: Cik Stoberi Mengintai kembali :)

Posted: 22 Jul 2011 07:04 AM PDT


Rasanya dekat 2 minggu saya tak coretkan sesuatu disini. Baiklah, saya listkan kenapa saya menghilang selama 2 minggu ini :)

1) Class utk ACCA sudah bermula. Walaupun class x pack, tapi class utk paper tersebut sangat heavy. Dan menyebabkan keletihan melampau. Setiap hari, except thursday ada class for P2 (nama paper) selama 4jam. Kau bayang 1 class 4jam. Jammed kepala otak aku. Kalau leka 1 min je, memang susah nak catch up balik. heh, bila fikir2 balik, scary pulak amek ACCA ni, HAHAHA

2) Atas nasihat ketua program (KP) ACCA, kami (semua batch saya) dibenarkan amek 2paper sahaja utk 1st sem ini. Siapa amek 3paper, kena drop paper ke 3. Jadi punahlah harapan saya nak complete-kan ACCA ini within 1year. Tapi bagus jugak KP suruh amek 2papers sahaja. 2 ni pon nak menangissssssssssss dibuatnya. Susah siotttttttt T______T

3) Biasiswa JPA xdisambung. Kena apply yang baru. Mana nak cekau duittttttt ni weiiiii? Lagi 2weeks KP suruh prepare bank draft yang telah di-convert mata wang Pounds Sterling utk urusan registration fee, exemption fee & exam fee. If payment & others documents required lambat sampai UK, rate for fees will be different. Kalau setakat 1,2 Pounds, buleh tahan lagi. Tapi kalau 4, 5 ratus Pounds (RM 2.5K) beza, xke kau makan megi kerat 2 utk sehari? HAHAHA. Estimation RM kena standby is RM 4.3k. Nak selamat, standby RM 4.5k due to fluctuation in exchange rate & service charge imposed by the bank. InsyaAllah saya buat bank draft Isnin depan. Harap2 Isnin ini exchange rate for Pounds PALING murah. Save banyakkkkkk duit RM. HAHAHA

4) Selama ulang alek Gombak Shah Alam 2 minggu ini, sumpah penat. Nasib baik clas xpack sangat. Ada 1 hari tu, jammed gile babeng di Kepong. Xpernah2 jammed camtu. Bayangkan 3 lane jadik 6 lane. Gila x? Saya keluar rumah 2 jam sebelum clas. Gombak-Shah Alam dalam 45min je. Tapi 2 jam melekat teruk & xgerak2. Masa tu clas pukul 10pagi. Pukul 8 saya keluar rumah, dan pukul 10 masih di kepong. So saya decide nak u-turn je. kang di Bukit Lanjan sure jammed lagi. Dah texted Sya (clasmate) amekkan notes or handout & esok ajar saya lecture hari tersebut. Elok sampai rumah, dapat SMS dari Sya clas postpone. Madam MC. Prftttttttttttttttt T____T. Nasib xteruskan perjalanan :P

5) Kos sehari saya ulang alek is RM 37. (Petrol, tol, makan). Kalau 2minggu, sila darab sendiriiiiii T____T

6) Last sunday dengan rasminya saya menetap di Shah Alam & move ke master bedroom. *sebelum ni saya di bilik no 2* Sakit tulang2 haku angkat barang2 T_______T. Ayie, Hawa, Thanks tolong aku angkat barang :)

7) Tdo saya di Shah Alam adalah xlena & mengundang mengantuk yang sangat teruk. Saya rasa sebab pertukaran tempat tdo. 2 bulan cuti ni kan saya kat Gombak, mana ada tdo di Shah Alam. Plus saya move ke master bedroom, lagi la payahhhhhh nak tdo. terkebil-kebil mata. Padahal badan letih :(

8) Sekarang saya di Gombak. Ikotkan xnak balik sebab dah penat 2minggu ulang alek. Tapi mlm tadi tibe2 xsedap hati. Balik jugak la. HEHE.

For this moment, ini je yang saya ingat. HAHAHA. kalau ada masa, saya update lagi ye.

Ok dah, nak study. Next month ada test. HOHO
baru naik dari cuti selama 2bulan, ada pulak test. Pehhhhh, kena "warming up" kan otak cepat2 nih, HAHAHA



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads