Rabu, 13 Julai 2011

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: Karnival Rakan Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b> <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 10:33 PM PDT

KARNIVAL RAKAN MASJID BANDAR BUKIT RAJA akan diadakan pada 2 Julai 2011 pada Sabtu bermula jam 10.00 pagi hingga 11.00 malam bertempat di sekitar tapak masjid iaitu bersebelahan dengan Taipan Business Centre.

Karnival ini diadakan bertujuan untuk menghebahkan kepada orang ramai secara rasmi bahawa satu projek pembinaan masjid akan dilakukan di Bandar Bukit Raja. Segala kos dan inisiatif adalah usaha dan kerjasama semua penduduk di sini khususnya. Karnival ini dianjurkan sepenuhnya oleh Jawatankuasa Pembinaan Masjid BBR dengan kerjasama Persatuan-persatuan Penduduk di BBR. Lembaga Zakat Selangor juga merupakan penganjur bersama program ini.

Karnival ini dijadualkan akan dirasmikan oleh Yang Berhormat Dr Abdul Rani Osman iaitu ADUN Meru pada jam 10.00 pagi. Kemudian, program ini akan diambilalih oleh team Zakat Didik yang diketuai oleh Ustaz Hashim Fikri Al Jawi dengan penyanyi undangannya Q-Har untuk slot Program Kanak-kanak Ceria Bersama Zakat Didik. Sebelum berhenti rehat untuk solat zohor, pengunjung dijadualkan akan didedahkan demonstrasi menangkap ular oleh pihak JPA3.

Pada petangnya, bermula jam 2.30 petang para pengunjung boleh berinteraksi dengan Imam Muda Asyraf dalam program Sembang Petang Dengan Imam Muda. Kemudian, selepas asar akan diadakan pertandingan sukan rakyat iaitu tarik tali yang mana pertandingan antara taman-taman perumahan disekitar Bandar Bukit Raja ini.

Pada malamnya pula, selepas solat maghrib akan diadakan program solat hajat berjemaah. Dan kemudian majlis pelancaran tabung dana dan laman web pembinaan masjid secara rasmi oleh OBD Klang iaitu YAD. Dato' Setia Diraja, Dato' Abd Ghani Pateh Akhir. Sebaik sahaja program perasmian selesai, pengunjung akan terus disajikan dengan Forum Perdana Ehwal Islam yang akan dikendalikan oleh Yg Amat Berhormat Dato' Dr Hassan Ali iaitu Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Program dijangka berakhir jam 11.00 malam.

JOM SAMA-SAMA KITA MERIAHKAN KARNIVAL INI...!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads