Ahad, 21 Ogos 2011

12 di puchong - Google Blog Search

12 di puchong - Google Blog Search


bunyi kotak kosong: Berbuka Puasa <b>di</b> Anggrik Kuring Bandar Putri <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2011 09:45 PM PDT

Petang semalam berbuka puasa Restoran Anggrik Kuring.. restoran milik cina indo muslim iaitu Ibu Fungsiwati, restoran yang bertemakan makanan Indonesia.. dan rasa masaknnya jugak bagus sekali donk hehehehe.. ia sangat berbeza dengan Restoran Ayam Penyek yang terdapat dikebenyakan tempat di lembah Klang ok, darisegi pilihan menu, masakan dan suasana di dalam restoran itu sendiri..
nampak sedap kan, dihidang menggunakan penampi kecik.. kitaorang pilih menu alakat, tak banyak ambek gambar sebab masing masing dah lapar hahaha
restoran ni dah pernah di kunjungi oleh team Jalan Jalan Cari makan la.. nowander la makanan dia sedap.. 
Kat tingkat atas, kitaorang seperti berada di Indonesan.. diiringi musik tradisional masyarakat jawa/ sunda, hiasan dan arrangement membawa kalian terbang ke sebrang..hahahaha.. feeling feeling Kesultanan Majapahit jap!!.. serius, seperti bukan berada di Malaysia ketika duduk di dalam Anggrik Kuring, macam melancong pulak.. layanan mereka yang sopan menggunakan bahasa mereka persis di dalam sinetron Bawang Merah Bawang Putih membuatkan kitaorang merasa sungguh selesa dan nyaman sekali..

Disebut didalam menu, makanan lebih segar dan less oil.. ya makanan sihat.. ada tempe tauhu ulam ulam bagai.. ayam dan ikan panggang sangat yam yam.. sos dia sungguh istimewa.. nasi dia pun wangi dan sedap.. kitaorang order air yang pelik pelik, saje nak try kan.. dan serius aku suka air pilihan aku, confirm  la aku tak ingat nama dia kan.. tapi dia ada macam bubble bubble yang pejal kalau masuk dalam mulut dia meletop.. rasa dia seperti asamboy atau pepsi..aku konfius tapi dia memang enak.. jus timun special dia pun emmm.. apa la aku cerita ni, macam tak puasa jak hahahaha....

korang jugak boleh shopping barangan keraf tangan dan baju batik Indo dalam restoran ni.. see, macam melancong kan..
Dan kalau korang berbuka makanan yang korang order to lambat sampai dia akan bagi korang ice cream free.. masa berbuka jugak dia bagi bubur free yang nama dia ntah apa tapi yang pasti rasanya sedap hahahaha.. oh, kitaorang dapat discount untuk sesetengah jenis makan sebab kitaorang staff MAFC hehehe.. best tak..
ps: petang baru dapat bw, sat lagi nak gi TAR shopping final wave huhuhu.. 5 hari lagi :D

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads