Isnin, 15 Ogos 2011

12 di selayang - Google Blog Search

12 di selayang - Google Blog Search


MyIktisad: Apa Jadi Dengan Wisma Hub Halal <b>Di Selayang</b> ?

Posted: 14 Aug 2011 01:28 AM PDT

Ketika berada di Selayang pada pagi tadi penulis terpandang satu bangunan yang dulunya adalah Pasaraya Warta. Ianya telah diisytiharkan suatu ketika dahulu untuk dijadikan sebuah hub makanan halal di Kuala Lumpur. Tak silap penulis pengumumannya telah dibuat di media massa sejak zaman pentadbiran Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi lagi.

Namun sehingga kini, setiap kali melalui kawasan berkenaan, penulis sering tertanya-tanya dengan projek berkenaan yang masih belum ada perkembangan. Bangunan berkenaan masih berkeadaan tiada berpenghuni. Sedangkan negara jiran seperti Thailand semakin aktif mengembangkan perniagaan makanan halal walaupun penduduk Islam di sana dari kaum yang mempunyai bilangan yang minoriti.

Bukan niat untuk mengcungkil keburukan mana-mana pihak dalam projek ini cuma hanya terasa tertanya-tanya. Apakah rakyat kita masih asyik suka berpolitik dan suka perkara-perkara yang rethorik semata-mata tanpa ada sebarang perlaksanaan.

@MyIktisad

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tazkirah Anwar <b>di</b> Madrasah Al-Ikhwan, <b>Selayang</b>, 17 Ogos ini <b>...</b>

Posted: 15 Aug 2011 08:29 AM PDT

Keadilan Cabang Batu menjemput orang ramai ke program penyerahan sumbangan dan solat tarawikh di Madrasah Al-Ikhwan, Taman Desa Bakti Selayang pada hari Rabu, 17 Ogos ini.

Antara tamu khas yang diundang ialah Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau dijadual akan menyampaikan tazkirah. Manakala program sumbangan Ramadhan akan disempurnakan oleh Ahli Parlimen Batu yang juga Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

Turut hadir ialah selebriti terkenal tanahair, yang merupakan penulis lirik dan bekas juri program 'Raja Lawak', saudara Bob Lokman.

Ahli jawatankuasa penganjuran, Rozan Azen Mat Rasip dalam pemaklumannya memberitahu, penyerahan sumbangan menjelang sambutan Aidil Fitri merupakan program tahunan yang dibuat Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Batu.

"Orang ramai di sekitar daerah Gombak dan Sentul dialu-alukan untuk hadir," kata Rozan.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=18882

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads