Ahad, 11 September 2011

12 di kapar - Google Blog Search

12 di kapar - Google Blog Search


Beraya <b>di Kapar</b> Klang Rumah Tn. Zamri | Cinta Hatiku Sampai Ke <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2011 07:15 PM PDT

Salam semua,

Semoga hari ini semua rakan-rakan pembaca blog ini sentiasa berada dalam keadaan sihat hendaknya.. Musim-musim cuti ni pastinya ramai yang dapat undangan rumah terbuka rakan-rakan sekerja atau kenalan-kenalan.

Sama macam aku semalam sempat hadiri 4 undangan rumah terbuka di sekitar klang.. memang pendek kata balik terus terbongkang kekenyangan.

beraya di kapar 1 beraya di kapar 2 beraya di kapar 4

Kunjungan pertama di rumah Tn.Zamri (sepupu aku ni).. kebetulan sepupu aku ni baru pindah rumah baru so kita orang bercadang nak gi berayalah sambil tengok rumah baru beliau.. biasalah rumah baru mesti cantikkan.. sampai-sampai je terus belasah kuih raya dia.. hehehe.. Semoga Tn. zamri terus dimurahkan rezeki amin..

beraya di kapar 3 

Cantik design rumah yang baru dibeli ni.. siap ada beranda tempat lepak2 lagi.

 beraya di kapar 5

yang ni pulak anak saudara aku… anak kepada tn. zamri.. macam-macam gelagat dia buat.. seronok dia kita orang datang.. siap nak main sorok-sorok tu.. hehehe.. Zakuan bila nak dapat adik ni.. hehehe

 

 beraya di kapar 6 beraya di kapar 7 beraya di kapar 8 beraya di kapar 9

Lepas makan kuih je.. tn.rumah terus ajak masuk dapur..katanya ada masak special untuk kita orang… wahhh memang betullah dia masak masakan kegemaran aku.. Mee Bandung Muar.. memang terbaik…. nak kena minta resepi ni.. macam biasalah aku dengan cik malarang memang kaki makan so kami berdua tambah 2 kali lagi mee bandung ni.. hahaha.. adik aku dengan wife dia macam biasalah diet katanya… hehehe

Bukan setakat mee bandung je.. lemang moden, rendang dan ayam golek bro pon ada…. semuanya sedap-sedap belaka.

 beraya di kapar 10

gelagat zakuan naik kambing biru… geram pulak aku tengok kambing dia tu.. macam nak naik juga je.. hahaha.. anak adik aku perhati je kambing tu.. sat lagi berebut nak naik.. hahaaha.

Habis je makan-makan dengan sembang2 dengan sepupu aku .. kita orang terus g umah staff adik aku pulak.. dah tu g umah rakan sekerja cik malarang pulak.. dan last sekali baru singgah umah adik aku sekejab sebelum kita orang gerak balik.

Apa pon yang penting sepanjang korang gi beraya kalau boleh sentiasalah berhati2 di jalan raya.. lagi satu makan tu berpada-padalah ye..hehehe.

Hari ini ada lagi satu jemputan.. ingat lepas balik koje baru gi.. rezeki.. rezeki…

LAMAN KL-TODAY.COM » Blog Archive » Khalid diheret ke <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 07:25 PM PDT

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad khabarnya akan didakwa oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 24 November ini di Mahkamah Syariah Klang kerana memberikan tazkirah atau ceramah agama tanpa tauliah.Beliau juga adalah Yang Dipertua PAS Shah Alam.Adalah difahamkan, Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman turut tidak diperbaharui tauliah ceramah agama beliau oleh JAIS.

Penolong Pengarah Unit Perhubungan Awam dan Penerbitan JAIS, Nurhamizah Othman ketika dihubungi oleh BERNAMA mengesahkan bahawa Khalid telah dipanggil kira-kira jam 10 pagi oleh Bahagian Penguatkuasa jabatan itu.

Nurhamizah berkata, Khalid dipanggil berikutan JAIS menerima aduan daripada orang ramai bahawa Khalid memberi ceramah di sebuah surau di Taman Seri Sementa di Kapar, Klang tanpa tauliah.

Seksyen 119 (1) Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 memperuntukkan mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara-perkara mengenai Islam tanpa tauliah boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Dr Rani pula yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Meru, baru sahaja dilantik sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor Jun lalu bagi mengantikan Datuk Dr Hassan Ali yang merupakan anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor yang menjaga hal ehwal agama termasuk JAIS.

Sementara itu, Dr Rani telah dipetik oleh Harakahdaily.Com sebagai berkata, bahawa tauliahnya telah tamat pada bulan Ramadan lalu selepas menerimanya tahun lepas.

Beliau dipetik sebagai berkata telah memohon untuk menyambungnya semula sijil tauliah tetapi malangnya telah menerima surat daripada JAIS yang menyatakan permohonannya itu ditolak.

Khalid pula difahamkan akan didakwa di bawah Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor kerana memberi ceramah tanpa permit atau tauliah daripada JAIS.

Jika sabit kesalahan, beliau boleh didenda RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Beliau telah didakwa menyampaikan kuliah agama pada 16 Ogos lalu di surau Taman Seri Sementa, Kapar, Klang.

Khalid yang turut dihubungi Harakahdaily menjelaskan, semasa tazkirah Ramadan itu, beliau memang menyentuh tentang peranan umat Islam dalam menguruskan hal ehwal agama di negeri ini.

Beliau mengaitkan satu peristiwa yang berlaku di zaman pemerintahan Saidina Ali Ibni Abu Talib sebagai khalifah Islam di mana semasa peperangan Sifin, Ali mendapati baju besinya hilang.

Apabila pulang beliau dapati seorang Yahudi sedang menjual baju besi itu di pasar lalu mendakwa itu baju besinya. Yahudi itu pula berkata, baju besi tersebut dia yang punya.

Kes itu kemudiannya dirujuk kepada Kadi.

Dan Kadi tersebut telah bertanya kepada Ali, apa bukti dan saksi bahawa baju besi itu kepunyaannya.

Ali berkata, bukti tidak ada tetapi saksi ada iaitu dua orang anaknya Hassan dan Husein.

Kadi tersebut bagaimanapun menolak kedua-duanya sebagai saksi kerana mereka adalah anak kepada Ali.

Akhirnya Kadi memutuskan baju besi itu milik Yahudi berkenaan.

Menurut Khalid, beliau mengaitkan peristiwa itu kepada para hadirin kerana ia adalah contoh keadilan di dalam Islam tidak memihak waima ke atas khalifah sekali pun.

Jelas Khalid, beliau cuba memberi kesimpulan bahawa umat Islam harus mendengar hujah daripada kedua-dua belah pihak dalam kes JAIS menyiasat peristiwa yang berlaku di sebuah gereja baru-baru ini dan bukan dari sebelah pihak sahaja untuk membuat keputusan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads