Isnin, 10 Oktober 2011

12 di kelana jaya - Google Blog Search

12 di kelana jaya - Google Blog Search


CABARAN BERMULA <b>DI KELANA JAYA</b> « Blog Ittewww

Posted: 03 Oct 2011 09:04 PM PDT

Pendaftaran sepatutnya pukul 9.30mlm. Haku tiba kat parking Kompleks Tabung Haji dah nak magrib.

Olehkerana terlampau ramai org haku terlepas pendaftaran nak amek beg sandang, name tag dan barang2 hadiah. Tapi kesemua barang2 tersebut setelah proses check in dalam dewan seblom berangkat naik bas.

Kalo nak dapat duduk di bas no. 1 dan tak payah beratur panjang dan lama masa proses check-in, silalah guna teory FRH yg kawan seopis haku bagitau. Sila letakkan beg besar paling hadapan sekali sblom checkin semasa menyusun beg2 besar diluar pintu masuk. Kalo nak potong Q pon boleh. *Senyum.

Naik bas kul 10.30 malam dan berlepas secara convoy ke KLIA.

Dari KLIA menaiki pesawat Saudi Airlines 747-400 jam 1.30pagi terus ke Madinah al-Munawarah. Bersyukur kerana tidak perlu mendarat di Jeddah dan terpaksa menaiki bas yg jauhnya perjalanan selama 8 jam.

Di KLIA haku berjumpa dengan bekas tuan tanah yg haku penah beli beberapa tahun dulu. Sebenarnya haku dah perasan lama dari masa taklimat terakhir di Masjid Abu Bakar lagi, tapi takut nak tegur (takut tersalah orang).

Pengalaman pertama kali jejakkan kaki <b>di</b> Kompleks

Posted: 04 Oct 2011 08:02 PM PDT

As salam, hello readers...
Semalam lepas aku habis audit, aku terus balik ke rumah bersiap untuk menghantar nenek+ mak dan bapa saudara di Kompleks Tabung Haji di Kelana Jaya. Pada awal plan, aku perlu balik ke Kuala Selangor untuk pick up mak dan ayah aku, tetapi aku dimaklumkan ada bas yang membawa seluruh kerabat aku pergi ke Kelana Jaya.
Jadi, aku hanya perlu pergi terus ke sana.
abaikan jerawat seketol tu ngan double chin.. urghh~ =_=!
Jam menunjukkan 3.43 petang aku on the way ke sana...
Aku pergi agak awal kerana aku tak berapa sure actually jalan ke sana. Betul-betul berpandukan Google Map yang aku sempat google di rumah sebelum aku keluar. Nasib baik aku boleh tangkap kat area mana kompleks tu.
Sesiapa yang 1st time masuk area KJ, memang sesat kot? Aku yang boleh dikatakan selalu turun ke sini, asyik tersalah masuk lorong je. Tapi masih ok la ada banyak signboard Tabung Haji bagi guide. Korang follow je signboard tu, sure sampai!
Sampai lebih awal dari jangkaan..
Kawasan pengumpulan jemaah haji. Berdepan dengan masjid 
(menyenangkan jemaah nak bersolat)

Snap dari luar pagar Kompleks..

Dalam lebih kurang jam 4.45 petang, rombongan bas dari Kuala Selangor tiba. Syukurlah selamat sampai. Untuk post ini, takde gambar nenek aku lagi, untuk second post insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads