Isnin, 9 April 2012

12 di sabak bernam - Google Blog Search

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: Kerepek <b>Sabak Bernam</b>

Posted: 23 Mar 2012 10:26 AM PDT

Kami ni jarang lalu jalan Sabak Bernam dan sewaktu dengannya sebab ashik ke selatan ajerlah.  Bila lalu jalan kat sini rasa excited tenguk ada macam-macam yang di jual di tepi jalan.

Salah satu tempat yang kami singgah ialah tempat orang jual bermacam-macam jenis kerepek termasuk popia simpul dan macam-macam lagi sampai rasa nak rembat semuanya.  

 Harga pun tak mahal sangat macam jual kat sini.  Sebelum cuba kena rasa dululah, ada yang akak gemar, suami tak gemar, suami suka akak tak suka.  Al maklumlah tekak masing-masing mana nak sama selera.

 Kami ambik peket kecil sikit dulu sebab senang nak makan dalam kereta.  Kononnya nanti balik nak beli lagi, tapi akhirnya tak jadi beli pun.

Ada jugak di jual bangkit bakar dan bangkit kelapa, nanti sape yang lalu bolehlah singgah..akak pun tak tau km berapa sebab tak tau sangat jalan kat sini.  Orang Sabak Bernam, Kuala Selangor dan Sekinchan taulah kan. 

Oh yer..ada geng talibarut berasal dari sini.  Nanti bolehlah tanya kat tempat ni..tapi Firdaus kata kat Sabak Bernam?  Hermmmm betul ker?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads