Jumaat, 27 April 2012

12 di subang jaya - Google Blog Search

12 di subang jaya - Google Blog Search


Ceramah DAP untuk tarik orang Melayu <b>di Subang Jaya</b> hambar <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 05:48 AM PDT

Kempen untuk tarik orang melayu sertai DAP menggunakan dua orang balachi upahan iaitu Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias tak mendapat sambutan . Lebih menarik yang hadir hanya 100 orang je ... dan yang paling menarik dalam 100 orang tu hanya 30 orang melayu yang hadir . Kah kah kah , DAP nak 'test market' lah tu . Aku sebagai penduduk di Subang Jaya memang perasan banner yang digantung di jambatan pejalan kaki antara SS18 dan SS19 , terpampang jelas di banner tu muka balachi upahan yang disebut di atas dengan tajuk paling mengancam sekali iaitu "Mengapa saya sertai DAP" .


Ptuihhh... sapa lah 2 orang balachi tu? Jenis Melayu tipikal yang tak puas dengan habuan kot ? Jenis tak sedar diri ? Apa sumbangan diaorang pada negara ? Tapi gua pelik..dah tua-tua pi la buat ibadat, join badan2 amal ka, tak puas lagi ka dalam politik, bila terasa dipinggirkan mula lah buat perangai tak semengah. Paling busuk pun pi masuk PAS la lagi bagus. Pasal apa tak masuk PAS ,kopiah dan sarban bukan pilihan ? Sedarlah .. rumah kata pergi , kubur kata mari .
Hmm kalau dalam ceramah tu depa letak Tun Dr. Mahathir ka mungkin boleh dapat sambutan, kalau yang ni confirm aku pun layan jugak . Emm tapi terfikir juga , dulu masa arwah Tunku Abdul Rahman di akhir hayatnya , beliau bersama-sama berdiri dengan DAP , aku teringat lagi satu klip video dimana arwah Tunku Abdul Rahman dijulang oleh puak2 DAP . Tapi pada masa tu , walau dengan faktor Tunku Abdul Rahman pun , Melayu masih tak berganjak menyokong UMNO .
DAP nampaknya tak akan berputus asa dalam menarik sokongan Melayu menyertai parti itu . Menurut penyelaras Roketkini , Mazir Ibrahim , ceramah2 DAP untuk tarik sokongan orang Melayu akan diteruskan dinegeri-negeri lain termasuk Johor , Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur.  DAP mensasarkan golongan professional Melayu muda untuk masuk parti itu dan golongan2 professional muda ini lah yang bakal dijaja dalam ceramah-ceramah mereka.
Pelik dan ajaib , kenapa DAP masih nak menarik sokongan orang Melayu ke dalam parti mereka sedangkan PAS dan PKR boleh dianggap penuh dengan golongan2 professional Melayu juga. Jadi apa beza Melayu dalam DAP,  dengan Melayu dalam PAS dan PKR ?Mungkin melayu DAP malu mahu memohon ahli PAS kerana insiden 'baring atas jalan sambil pegang bendera Palestin' dan malu memohon ahli PKR kerana dikaitkan dengan Ketua Umum dengan kes liwat dan 'video seks' ? Jadi di sebelah PR sendiri kuasa Melayu dah terpecah kepada 3 bahagian . Jadi nampak tak bagaimana politik licik DAP wahai orang2 Melayu PR ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads