Selasa, 10 Julai 2012

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


My Rainbow...: Makan <b>di Bangi</b> : D&#39;Limau Nipis Restoran

Posted: 06 Jul 2012 05:32 PM PDT

Assalamualaikum.....

Alkisahnya, Jumaat yang lepas kita ada up entry tentang lunch di sini bersama Azad Jazmin, pelakon filem Ngangkong dan Kongsi tu. Err, sebenarnya, kita dengan kawan2 yang mengendeng dengan dia.

Anyway, hari nie nak cerita tentang makan di situ. First time sebenarnya kita ke Bandar Baru Bangi. Kesian kan...? Tapi seronok lah tengok deretan kedai2 yang sangat menarik kat situ. Tapi oleh kerana kekangan masa, kami straight away mengisi perut. Sahabat yang bawa kami ke situ, terus bawa ke restoran nie dan memang berbaloi sungguh sebab makanannya sedap2. Tapi, harga agak mahal sikitlah. Ini kerana restoran nie siap ada signage kat belakang kaunternya yang mention harga makanan dia agak mahal kerana bahan mentah dan seafood di ambil direct dari Sg. Besar, Selangor.

Ok, mari tengok makanannya serba sedikit.

Sayur mayur beserta ulaman yang segar2. Sambal pun bermacam jenis.

Disebabkan kami tiba agak lewat, lauk banyak yang dah habis. Tapi yang ada pun masih menarik lagi.

Siakap bakar. Melangkah jer ke situ, dah jumpa ini dulu.

Sotong bakar. Mak oii...menggoda sungguh.

Pilih...pilih. Mana satu pilihan selera?

Deretan ikan dan sotong yang dibakar.

Inilah hidangan kita. Nasi separuh, urap kacang botol, peria katak dan bendi rebus dengan sambal belacan buah kuini.

Dan....sotong yang menggoda tadi. Aduhaii....lembuut sangat dan sangat obvious sotong ini memang fresh.
Sotong kita tu harganya RM11. Ada berbagai saiz. Harga sotong dan ikan, di tulis guna marker di hujung piring. So, sebelum ambil, tengoklah dulu yer. Nasi dan sayuran kita tu harganya RM3.00.

JELAJAH JANJI DITEPATI HARI INI <b>DI BANGI</b> - Tugu Bangsa <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2012 08:31 PM PDT

Jelajah Janji Ditepati - Hari ini Giliran Penduduk Bangi Jumpa PM!

Lebih 20,000 orang menyambut ketibaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sempena Program Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Selangor di Teras Jernang, Bandar Baru Bangi hari ini.

Berdasarkan jadual, jelajah dimulakan dengan Perdana Menteri bersarapan di medan selera bersebelahan Pasar Awam Seksyen 1, Bandar Baru Bangi.

Selepas itu, Najib akan ke Akademi Lembaga Hasil Dalam Negeri di Teras Jernang, Bangi, yang menjadi lokasi karnival JJD yang dijangka dihadiri kira-kira 100,000 orang.

Perdana Menteri dijadual tiba di akademi itu kira-kira pukul 11 pagi untuk beramah mesra dengan orang ramai.

Pada program itu, orang ramai juga berpeluang mengunjungi gerai-gerai yang memperkenalkan pelbagai produk kerajaan seperti Kedai Rakyat 1Malaysia, Menu Rakyat 1Malaysia, Klinik 1Malaysia, Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA), Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia dan Rumah 1Malaysia.

Mereka juga boleh mendapat maklumat mengenai peluang pekerjaan dan pendidikan yang ditawarkan pihak kerajaan dan swasta.

Program bermula seawal pukul 9 pagi dan berakhir pada 10 malam itu akan diselitkan juga dengan pelbagai acara menarik seperti konsert daripada artis tempatan serta pameran oleh agensi kerajaan.

Selain menjalin hubungan erat di antara pihak kerajaan dan penduduk setempat, program berkenaan turut bertujuan menyampaikan mesej kepada rakyat bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) bukanlah kerajaan yang hanya tahu menabur janji tetapi tidak menunaikannya.

Malahan ia juga akan menjadi medan terbaik kepada rakyat untuk melihat sendiri segala pembaharuan yang telah dilaksanakan kerajaan untuk kesejahteraan mereka.

Segala apa yang ditunjukkan oleh pentadbiran Najib adalah bertentangan sekali dengan mainan politik pembangkang yang sentiasa menabur pelbagai janji bagi meraih kuasa sedangkan dari segi realitinya sukar ditunaikan.

Namun ini berbeza dengan pentadbiran Najib yang membuat janji kepada rakyat berdasarkan kemampuan yang ada dan hampir kesemuanya telah ditunaikan.

Ini membuktikan, Najib tidak akan sewenang-wenangnya berjanji jika beliau tahu bahawa kerajaan pimpinannya tidak akan mampu menunaikan segala janji berkenaan.

Justeru berdasarkan hakikat itu, semua rakyat seharusnya sedar bahawa mereka akan mendapat faedah yang lebih besar jika Najib terus diberi mandat untuk memimpin negara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Sementara itu, Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed yang diminta mengulas jelajah terbaru di Bangi berkata, ia adalah langkah terbaik bagi membolehkan pimpinan Kerajaan Pusat mendekati rakyat Selangor yang kini dipimpin oleh kerajaan pembangkang.

Beliau yakin, rakyat khususnya golongan muda akan beralih memberi sokongan kepada BN sekiranya mereka dapat melihat sendiri segala pembaharuan yang telah dibawa kerajaan pimpinan Najib.

"Saya yakin rakyat akan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi jika mereka dapat melihat dengan jelas bahawa hanya BN yang dapat membela masa depan mereka di negeri ini," katanya.

Beliau turut percaya, BN mampu menarik sokongan rakyat khususnya golongan muda berdasarkan sambutan menggalakkan terhadap segala program yang dianjurkan pihaknya di setiap pelosok Selangor.

"Contohnya, penganjuran Karnival Belia 4B Malaysia di i-City di Shah Alam baru-baru ini telah berjaya menarik kehadiran 15,000 belia dari Selangor dan juga dari seluruh negara.

"Kehadiran ribuan belia pada program tersebut jelas membuktikan pendekatan Perdana Menteri yang bersikap lebih santai dan terbuka telah berjaya menarik golongan muda terhadap BN.

"Ia turut disokong dengan usaha kerajaan pimpinan BN yang sentiasa berusaha untuk membantu dan membangunkan golongan muda di negara ini," katanya.

Bagi menyokong program JJD itu, Mohd. Zin yang juga Ahli Parlimen Sepang berkata, BN Selangor turut menganjurkan sendiri program Pameran Auto di Bangi pada tarikh berkenaan.

"Kita menawarkan hadiah lumayan kepada para pengunjung yang menyertai pertandingan yang diadakan pada Pameran Auto ini bagi memastikan lebih ramai yang hadir.
"Selain sebagai sokongan kepada Perdana Menteri, pameran anjuran BN Selangor ini bertujuan mencetuskan minat golongan muda dalam industri permotoran dan teknikal di negara ini," ujarnya.

p/s - Bila pula Pakatan Rakyat nak buat roadshow seluruh Selangor dan Malaysia bagi membuktikan bahawa janji-janji dan manifesto mereka buat pada PRU-12 telah ditepati ???? Takut ke nak berhadapan dengan rakyat sebab tak ada yang MAMPU Pakatan tunaikan untuk rakyat !!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads