Rabu, 11 Julai 2012

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


sihat cantik menarik: jeunesse <b>di kajang</b>

Posted: 13 Apr 2012 04:25 PM PDT

Bisnes Preview Kembali Lagi Sabtu Ni, Jom Promote ramai-ramai.
kami akan dedahkan 1 rahsia
andalah perintis yg kami cari..
 

Keadaan Banjir <b>di Kajang</b>, Selangor

Posted: 03 Dec 2011 07:33 AM PST

Pehh...semalam aku tengok video banjir di Kajang, Selangor kat TV3. Teruk jugak keadaan di sana. Air naik tinggi tu, yang paling "nyaya" ialah tuan2 punya kenderaan. Bila berlaku banjir mengejut macam ni mesti banyak kenderaan yang kene masuk bengkel.Tokey2 bengkel pun senyum panjang laa, rezeki depa la tu kan. Ada satu video kat youtube ni menunjukkan keadaan seorang perempuan diselamatkan dari atas van menggunakan tangga dari tingkap bangunan. Keadaan air masa tu tengah laju jugak... Alhamdulillah...selamat satu nyawa, tetapi kalau korang perasan ada seorang lagi lelaki yang datang dari sebelah tepi, turut naik menggunakan tangga yang sama. Saspen juga, bila aku tengok keadaan air yang laju semacam tu. Memang satu tragedi yang sangat2 mengejutkan kita ni.

Apepun korang boleh juga layan video dibawah ni.

Video perempuan dan lelaki diselamatkan menggunakan tangga di Kajang
Keadaan banjir di bahagian luar dan dalam Metro, Kajang.
Air sungai dan jalanraya di pekan Kajang
Tengok video ni aku dah rasa macam tsunami "mini" berlaku di Kajang...

  • Banjir bermula pada jam 3.30 petang.
  • Jam 5.30 keadaan dah reda.
  • MPKJ terpaksa bekerja sampai larut malam untuk kerja2 pembersihan.
  • 8.00pm, kereta2 yang parking di bawah Metro masih lagi daklam keadaan banjir.

# Harap2 pihak berkuasa tempatan dapat melakukan sesuatu selepas ni dari mengelakkan tragedi yang sama berulang. Semoga banjir mengejut di Kajang tak berulang lagi.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads