Selasa, 23 Oktober 2012

12 di batu caves - Google Blog Search

12 di batu caves - Google Blog Search


KANTOI! MIC Terkena Batang Hidung Sendiri! | Pencacai SeMalaysia

Posted: 22 Oct 2012 08:57 PM PDT


Umpama kata pepatah Melayu, ibarat meludah ke langit, akhirnya terkena batang hidung sendiri!

Apalah nasib MIC dan presidennya, G Palanivel kelmarin yang bersungguh-sungguh menghentam kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat berkenaan isu pembangunan kondominium bersebelahan kuil di Batu Caves sedangkan rupanya ia diluluskan semasa zaman Khir Toyo menjadi menteri besar!

Hasilnya, kerajaan negeri hari ini menolak dakwaan bahawa ia meluluskan projek perumahan berhampiran Batu Caves, yang membuatkan jawatankuasa kuil dan penduduk sekitar bengang.

Pegawai khas Exco, Xavier Jayakumar, A Pakkiya Nathan mendedahkan bahawa projek perbandaran telah diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan pada tahun 2007 di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) negeri.

Semalam, Pengerusi Sri Maha Mariamman Devasthanam, R Nadarajah yang menguruskan kuil Sri Subramaniar Swamy di Batu Caves, berikrar akan mengadakan perhimpunan aman pada hari Jumaat untuk membantah pembinaan dua kondominium 29 tingkat di kawasan itu.

Beliau berkata bantahan aman yang bertujuan untuk meletakkan tekanan ke atas kerajaan negeri yang diterajui oleh PKR ke atas projek boleh menimbulkan bahaya kepada struktur di Batu Caves.

Palanivel juga menimbulkan kebimbangan terhadap projek, mengatakan bahawa ia akan menjejaskan kestabilan terhadap gua dan patung.

Walau bagaimanapun, Pakkiya Nathan menggesa kedua-dua presiden MIC dan jawatankuasa kuil supaya tidak mempolitikkan perkara itu.

"Projek ini telah diluluskan pada tahun 2007. Dan apa yang telah jawatankuasa kuil dan MIC lakukan dalam tempoh lima tahun, "katanya.

"Ia adalah pelik bahawa pengerusi jawatankuasa kuil datang untuk tahu melalui teman," katanya.

Beliau berkata bahawa projek perbandaran yang dicadangkan terdiri daripada rumah teres, kondominium dan lot kedai.

"Kita (kerajaan negeri) mengalu-alukan jawatankuasa kuil untuk tampil ke hadapan untuk membincangkan perkara itu dengan pihak berkuasa negeri," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads