Ahad, 21 Oktober 2012

12 di kelana jaya - Google Blog Search

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Klinik Kanak-kanak <b>di Kelana Jaya</b> dan Selayang - Najwafieqa

Posted: 19 Oct 2012 12:56 AM PDT

Salam semua...

Memang agak susah untuk ibu bapa jika anak-anak sakit demam ni kan. pening memikirkan klinik mana nak bawak..doctor mana yang ok...mana yang tak ok.bukan apa, takut salah bagi ubat jer.

Dari pengalaman sendiri, memang susah hati bila anak-anak tak sihat. kita pula yang rasa nak menangis kesian tengok anak-anak tak sihat.

Melalui pembacaan, kanak-kanak bawah 2 tahun kalau demam or sakit lagi bagus dihantar ke klinik kanak-kanak untuk mendapatkan rawatan serta ubat-ubatan. ini kerana, kanak-kanak bawah 2 tahun ni memerlukan ubatan khas utk mereka. bukan senang-senang je nak bagi ubat untuk anak-anak ni tau...hanya serahkan pada yang pakar..

Jadi di sini wawa ada 2 klinik yang memang wawa recommended. yang pertama dia berhampiran dengan rumah wawa iaitu  klinik kanak-kanak cheng di kelana jaya dan yang kedua adalah klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya. both klinik sangat bagus. tapi klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya memang ramai patient jadi kalau ke sana...kena byk bersabar menunggu giliran. mostly bawak baby kecil. tapi dont worry untuk kakak-kakak atau abang-abang ada 'taman maianan' untuk mereka.

Untuk klinik kanak kanak cheng di kelana jaya lokasinya adalah bersebelahan dengan kjmc serta dekat dengan paradigm mall dan dulunya pun doctor cheng adalah salah sorang paed di kjmc and skrg buka klinik sendiri. dia soft spoken and pandai juga make a joke.hehee..so nice.

Kalau datang klinik ni rasanya takkan ambil masa yang lama untuk jumpa dengan doctor cheng mungkin paling lama 1hour and don't forget to bring your wallet also bila jumpa dengan doctor sbb doctor cheng sendiri akan bagi ubat pada patient dan do payment also. so lepas keluar dari bilik doctor boleh terus balik.hehee..tak perlu nak tunggu turn ambil ubat pula. senangkan? mostly cost untuk sekali rawatan adalah rm65-rm80. sangat berpatutan!!

Klinik Kanak-Kanak Cheng 

SS7 Petaling Jaya (Lebuhraya Damansara Puchong), Kelana Jaya, Selangor 47301, Malaysia 

03-7880 8711


Ok.mengenai klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya pula kalau pergi jam 830am mungkin giliran anda akan dipanggil dlm jam 1030am..wahh??! why so lambat?! sebab memang ramai sgt patient and mungkin sbb dekat sgt dengan kawasan perumahan so ramai yg senang nak hantar anak mereka ke situ. mostly cost untuk sekali rawatan adalah rm80-rm100. kalau untuk imunisasi dalam rm140 kalau tak silap.

Klinik Kanak-Kanak Chan

7, Jalan SJ 17, Taman Selayang Jaya, Batu Caves, 68100, Batu Caves, Selangor
Tel & Fax
03-6136 2237

Conclusionnya, both klinik bagus..kalau dari rumah wawa akan ke klinik cheng dan kalau dari office wawa akan ke klinik chan je...senang kan?! Semoga anak-anakku cepat semboh..amin :)

@--supermomma


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads