Rabu, 16 Januari 2013

12 di ulu kelang - Google Blog Search

12 di ulu kelang - Google Blog Search


DJ - Perkahwinan : Taman Pertama, <b>Ulu Kelang</b>, Kuala Lumpur

Posted: 21 Dec 2012 10:48 AM PST

----------------------------------------------------------------------------------
  • TUGAS : DJ
  • MAJLIS : PERKAHWINAN
  • PASANGAN : ROSE ALLIA BIN SHUEB ♥ SYED FIRDAUS BIN SYED ISMAIL (ENCIK SHUEB BIN HANAFI & PUAN SALBIAH ROSNIDA BINTO MOHD YUSOF)
  • LOKASI : TAMAN PERMATA, ULU KELANG, KUALA LUMPUR
  • TARIKH : 22hb DISEMBER 2012 (8 SAFAR 1434 H)
----------------------------------------------------------------------------------
Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...
Ini satu lagi majlis yang baru selesai siang tadi di Taman Permata Ulu Kelang. Seperti majlis perkahwinan yang biasa, saya merancang perjalanan saya untuk tiba di lokasi pada waktu yang dijanjikan. Saya mengambil keputusan untuk keluar sedikit awal kerana sesampainya saya di lokasi, majlis telah bermula. Meskipun majlis telah bermula, kehadiran tetamu masih belum ramai. Saya mengambil kesempatan untuk mendapatkan beberapa maklumat penting. Kemudiannya, saya terus memulakan tugasan dengan mengalu-alukan kedatangan tetamu selepas membuka tirai tugasan serta memperkenalkan diri. Ketika itu juga, tetamu yang tiba semakin ramai dan menikmati hidangan yang disediakan yang mana terdiri daripada:
  • Nasi beriyani
  • Dalca
  • Ayam masak merah
  • Acar buah
  • Daging masak kurma
  • Papedom
  • Limau
  • Air sirap & coffee corner
Saya diberitahu bahawa mempelai akan tiba selepas masuknya waktu solat fardhu Zohor. Namun begitu, perancangan diubah untuk memudahkan perjalanan keluarga pengantin lelaki yang telah berada di lokasi majlis sejak awal pagi. Ini kerana, majlis akad nikah baru sahaja selesai sebenarnya pada sebelah pagi. Oleh itu, pasangan mempelai keluar dan diarak pada jam 12 tengah hari dan terus menuju ke meja santapan utama bagi upacara makan beradab. Selesai sahaja upacara tersebut, upacara memotong kek pula menyusul dan saya kemudian kembali ke tempat tugasan dengan menjemput tetamu untuk ber-jamming karaoke suka-suka. Tugasan saya kemudiannya tamat sekitar jam 4:30 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads