Jumaat, 18 Oktober 2013

12 di ulu yam - Google Blog Search

12 di ulu yam - Google Blog Search


Cik Jannah: Piknik <b>di Ulu Yam</b>, 25 September 2013.

Posted: 01 Oct 2013 02:00 AM PDT

Sehari sebelum viva khamis tu, kami satu kelas plan nak piknik. Asalnya nak imbau kenangan kat Sungai Tekala ja, tapi entah cemana tah tetiba salah sorang cadang nak ke Ulu Yam. Hah, cipta kenangan baru. Jadi, ketua rombongan yang dipilih kali ni ialah Razin. Dia yang nak sangat ke Ulu Yam. Haha.
Ah, sebenarnya aku sedih. Acap la ni dok ulang cakap. Empat orang antara kami, insyaALLAH semester depan hanya tinggal praktikal. Dan beberapa orang hanya tinggal FYP2 dan tesis. Jadi, ada yang takdak kat KUIS dah sem depan. Sebab tu sedih sikit. Okay, bukan sikit. Banyak.
Ini bukan perjumpaan kita yang last okay? Ada banyak masa lagi. Banyak. Melainkan salah sorang daripada kita dijemput kembali. Itu, mungkin terakhir.
Kami diberi arahan nak kena bertolak ke Ulu Yam seawal 630 pagi. Yela juga, Bangi dengan Selayang tu bukan dekat macam Bangi ke Sungai Tekala kan? Tapi kami terlewat setengah jam, maka tabahlah kami mengharungi jem yang dahsyat! HAHA.
Sampai sana dah pukul 9. Awal lagi. Awal. Nasib lah port Razin bawak ni best. Dan bestlah! Masa sampai tu, pakat ramai ramai lah mengangkut barang barang. Ingat tak banyak? Mana beg sendiri, hadiahnya, barang makan tikar bagai. Uish, power power. Dahla budak laki kelas aku bape ketul sangat. HAHA.
Nak cerita apa sangat ek? Biasalah, pergi berkelah kat air terjun, apa je boleh buta selain mandi makan mandi makan ? HAHA. Dan kami ada lah main tukar hadiah. Sebelum tu dah cabut nama dulu. HEHE. Woi, sedihlah gini. Sem depan nak keluaq mana-mana ajak aku woi! AJAK!
Dan satu pengalaman baru, aku tak sangka, aku memancing dapat ikan! HAHA. Walaupun kecik dan hanya empat ekor aku dapat, okaylah tu kan? Excited kemain. Razin, nanti nak pi mengail ajak aku woi. Syiokkk wooo. Hehehe.
Dan, macam biasa, bila dalam kelas aku ni, sorang memang photographer yang aku suka sangat gambar dia amek dan videographer yang memang mana-mana dia suka sungguh buat video. HAHA. Jadi, izinkan aku share video Wira ni ye.
Hey kawan-kawan, kita kan SMUM. Mana pergi, ukhwah kita sampai mati. Jangan lupa kawan. Nak buat FYP2 nanti, rojer aku. Aku tolong ! Okay?

So, semoga semua selamat dan Allah permudahkan urusan. Jangan Sedih-sedih, sebab sampai satu masa, kita tetap akan berpisah. Tak berpisah sekarang akan datang.
Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads