Sabtu, 8 Mac 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Sgor tak akan luluskan pembangunan <b>di Bukit Raja</b> | fajar blog

Posted: 24 Feb 2014 05:31 PM PST

Kerajaan negeri Selangor tidak akan meluluskan sebarang permohonan pembangunan di atas tanah yang telah diserah kepada Pesuruhjaya Tanah Persekutuan di kawasan perindustrian Bukit Raja, Klang.

Kerajaan negeri dalam kenyataan media di Shah Alam semalam berkata keputusan itu dibuat pada mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor (MTES) yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurut kenyataan itu, keputusan dicapai selepas mendengar taklimat Pengarah Tanah dan Galian Negeri dan tiga pegawai daerah semalam.

Kerajaan Negeri tidak akan membenarkan sebarang pembangunan di atas tanah itu kecuali bagi pembinaan kem latihan tentera seperti yang ditetapkan, itu pun selepas mendapat kebenaran Mesyuarat kerajaan Negeri Selangor (MMKN) dan MTES, katanya.

Pada mesyuarat MTES itu, Menteri Besar telah dimaklumkan bahawa semua tanah yang diserah kepada Pesuruhjaya Tanah Persekutuan dikhususkan untuk pembinaan kem latihan tentera dan tanah-tanah ini masih lagi di bawah nama Pesuruhjaya Tanah Persekutuan dan tidak dipindahmilik kepada mana-mana syarikat atau individu.


- Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads