Khamis, 7 Julai 2011

12 di kapar - Google Blog Search

12 di kapar - Google Blog Search


Masjid At-Taqwa Bukit <b>Kapar</b>: CERAMAH KHAS DAN PELANCARAN JOM SOLAT <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 06:03 AM PDT

FIRMAN ALLAH SWT:

"Hendaklah mereka itu memberi peringatan kepada kaumnya(setelah belajar ilmu keagamaan),yakni diwaktu mereka telah kembali ke tempat kaumnya tadi.Barangkali kaumnya itu menjadi hati-hati kerananya".

(Surah At-Taubah:122)

"Dan diwaktu Allah telah mengambil janji-janji orang-orang yang diberi kitab suci,iaitu:"Haruslah kamu menerang-nerangkan itu kepada seluruh manusia dan jangan kamu menyimpan-nyimpan isinya".

(Surah Al-Imran:187)

"Siapakah orang yang lebih baik ucapannya daripada orang yang menyeru kepada Allah dan berbuat kebaikan?".

(Surah Fussilat:32)

HADIS NABI SAW:

"Barangsiapa yang mengetahui sesutu ilmu,kemudian menyembunyikannya(tidak suka mengajarkannya).maka oleh Allah ia akan diberi kendali pada hari kiamat nanti dengan kendali dari api neraka'.

(Diriwayatkan oleh Abu Dawaud,Tirmdzi dan Lain-lain)

"Sesungguhnya Allah SWT,juga malaikat serta para penghuni langit dan bumi,sampai-sampai semut yang didalam lubangnya dan ikan hiu yang ada di lautan,semuanya memohon rahmat bagi orang yang mengajarkan kebaikan pada orang banyak".

(Diriwayatkan oleh Tirmidzi)

"Apabila seseorang anak Adam(manusia) meninggal dunia,maka putuslah amalannya,melainkan dari tiga hal,iaitu sedekah yang mengalir(jariah0,ilmu yang diambil manfaatnya dan anak soleh yang mendoakan untuknya".

(Diriwayatkan oleh Muslim)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads