Isnin, 26 September 2011

12 di dengkil - Google Blog Search

12 di dengkil - Google Blog Search


Apa Yang <b>...</b> - I Know That I&#39;M Getting Older, But I Refused To Grow Up

Posted: 12 Sep 2011 07:30 PM PDT

owhh...ini kisah sal duit raya AKU tau...bukan duit raya anak²...hehehe...apa, ingat dah besar tua cam ni tak dapat duit raya ke...ekekeke...dapat tau...pemberian ikhlas tapi dekat dari pegawai² kat opis ni...eh kira duit raya dapat sebelum raya ni, kira duit aku la kan...bukan tuk anak²...hahaha...acilah kut dikira gitu...
so, ayuh kita nengok pe  yang aku beli ngan duit raya yang aku dapat itu hari...bukan beli yang bukan² pun...tapi satu keperluan yang melebihi dari kehendak...hahaha...
hurmm...ritu kan, kat entry INI...aku pernah la up sal aku mau beli lemari kanak² yang baru tuk anak² kan...memandangkan kapasiti lemari yang dok ada skang, hampir nak memuntahkan isi perut dah...dengan erti kata lain dah penuh dah...so petang semalam ajak hubby ke kedai perabot di Dengkil sana...hari ahad ritu dah p dah, tapi TUTUP...tu yang p lain tu...mulanya aku ada sebey kat kedai perabot di Seri Kembangan berdekatan dengan Jusco tu...tapi rege amat menyesakkan jiwa...dan satu pun tiada berkenan dihati ini...ada pun mahai lor...tu yang p kat kedai perabot di Dengkil tu...g pun aku pernah gak beli tilam dari kedai tu...rege mang leh kautim la...hehehe...
dan tanpa berlengah...nilah salah satu barang KEPERLUAN bagi aku, yang aku beli dengan menggunakan duit raya itu hari...banyak² gambar kartun yang di display...yang ni jek agak menarik...hok lain ada gambar hello kitty la, ben 10 la...dan ada yang tak menarik langsung di mata ini...so celik mata, amik yang nilah...
masa tanya rege tiap satu lemari yang ada tu nengok rege yang dipamerkan kat lemari ni dalam RM390...dan kalu diskaun pun dalam RM340 gitu...tapi aku ni kan suka bertanya banyak² kali...kasi konfuse itu orang...dan pembantu jualan tokey tu...si nepal mari agaknya...kata rege lemari ni RM290...huhuhu...aku pun tanya balik kat tokey tu...betul ke regenya begitu...tokey tu kata mana nak dapat rege tu...tapi dah pembantu dia kata rege RM290 dia pun kasi gak lah rege RM290 kat kitaorang...hahaha...giler jimat banyak...ate customer is always right...walau tak semestinya pelanggan ni betul....hahaha...tanpa teragak² terus amik lemari tu...tapi suh pembantu jualan tu polish kasi cung balik... :p
ni dia model baru lepas mandi...yang baru baik dari demam ciken pox...dan tak nyempat nak sikat rambut...sedang bergaya di depan lemari baru...siap tanya kat ibu, ni lemari tuk bb girl kakak ke bu...huhuhu...bolehlah mana² kak...owhh ya, lemari ni agak tinggi dari lemari yang ada di rumah cam kat entry INI...
dan yang paling penting...ruang yang agak luas di dalamnya...leh menyusun baju anak² dengan lebih kemas dan rapi...ni kira 2 in 1 la jugak...nak sangkut baju anak² pun bleh...cuma alihkan papan yang ada tu kan...dan semalam aku just masukkan barang² keperluan aku dan barang² newborn baby jek dulu...lepas ni leh ar kumbah baju baby yang tersusun kemas berada dalam box tu...
dan satu lagi barang yang jugak dibeli dengan menggunakan duit raya AKU tu adalah coffee table...selama ni tak pernah ada coffee table kat rumah sendiri tau...
cam biasa, awal² lagi dah dirasmikan oleh abang kecik ni...memang tak bleh blah tul...rosak barang ibu tau...
nilah rupa coffee table tu...saje amik kaler yang sama dengan sofa yang ada...baru matching kan...rege pun memang berpatutan...
mulanya ingat nak mik yang kaler cerah cam kaler papan tu...tapi bila nengok cam tak berapa nak kukuh kalu dilenjan oleh abang kecik tu...so amik yang ni jugak la setelah berbincang somi isteri...janji rege tidak membebankan kan...so kiranya duit raya AKU tahun ni digunakan tuk membeli barang idaman yang aku idamkan dari dulu lagi...memang berbaloi² la...nak beli EMAS tu cam banyak wang yang kena ditambah...g pun rege emas kan tengah mahal skang...huhuhu...so ni jelah yang mampu dibeli ngan duit raya itu hari...sib baik masih ada balance lagi...alhamdulillah...
lepas ni ingat nak beli shaggy karpet kaler itam putih...tapi bila mikir balik yang skang pun abang kecik suka buat kecah kat karpet yang ada...so kena postphone dululah...maybe masa nak masuk 'umah baru' nantilah...huhuhu...tak salah kan kalu berangan² dulu...hahaha...
notadijariku: ok, berhenti kejap...mau p admin, amik borang cuti bersalin dulu...daaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads