Isnin, 26 September 2011

12 di tanjung karang - Google Blog Search

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Rumah Burung 3 Tingkat <b>di Tanjung Karang</b> RM 700 ribu..

Posted: 11 Sep 2011 09:10 PM PDT

Assalamualaikum.

Rumah di Tanjung Karang Selangor, 3 tingkat RM 700,000.00. Fuh, Mahal nya! Keluh hati kecil saya. Apa agaknya teknologi yang dipasang sehingga mahal sebegitu.

Itulah maklumat yang saya terima dari seorang tauke hardware yang datang untuk menghantar barang ke site kami di Tanjung Karang. Site setingkat yang kami bina untuk Ustaz Harullah. Sampai di situ, taukeh tersebut terus bertanya, berapakah harga rumah burung yang kami bina untuk ust Harullah. Kami beritahu harganya RM 140k termasuk jaminan sehingga burung bersarang. Terkejut taukeh berbangsa Cina tersebut. Dia kata kenapa murah sangat. Dia sendiri fikir harga rumah tersebut pada mulanya RM 350K.

Takpelah...yang penting kita perlu jujur dan untung tak melampau. Asalkan masing-masing redha dan puas hati serta ada perjanjian dan akad.  Bagi kami harga yang ada sudah cukup buat masa ini. Cuma saya sentiasa berdoa agar harga barang tidak dinaikkan sesuka hati oleh peniaga. Kalau dulu bata merah saya boleh dapat seketul RM 0.35sen. Itu beberapa bulan yang lalu. Sekarang seketul bata sudah pun mencecah RM0.50 sen. Naik berganda-ganda. Belum lagi bab kenaikan besi.

InsyaAllah kami akan terus bertahan dengan harga yang ada. Semoga keberkatan akan datang dengan adanya kejujuran dari pihak kami dan pihak tuan semua. Wallahualam

Zahir
0196558840

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads