Ahad, 30 September 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Hagna Polka.Com: Restoran Selera Ria, <b>Bukit Raja</b>

Posted: 06 Sep 2012 06:03 PM PDT

Dalam situasi bandar...haku jadi pelik kerana kedai-kedai macam gini  boleh hidup dengan persaingan di kiri kanan.
Keadaan kedai yang kurang terurus, makanan lambat sampai, harga yang kurang berpatutan dan yang penting...rasanya tidak menyelerakan. Haku bukan nak mengutuk ke hapa, tapi bila perkara melibatkan selera, haku akan sedikit bertegas. Bukan tidak menghormati makanan, atau tidak cuba berlapang dada menerima citarasa tukang masak, tapi...si tukang masak or pemilik kedai perlu ingat, bila pelanggan membayar makanan mereka dengan duit, so....masaklah dengan sebaik-baiknya. 
Haku ke Restoran Selera Ria....dekat ajer dengan Aeon Bukit Raja, Shah Alam. Alang-alang ada hal di Aeon tu, deretan dekat kedai berdepan dengan Aeon...haku menapak mencari makanan. Lapar.
Kedai tak banyak bukak waktu malam di kawasan situ, yang ada restoran mamak yang memang dikunjungi ramai orang. Haku suka melepak mamak dengan Along. So, kalau takder Along, haku rasa macam tak best ler. So, cari la tempat bukan kedai mamak.
Jumpalah food court ni di satu sudut hujung. Kedainya bersebelahan dengan kedai makan cina. Haku tengok lama2...sebelahnya kedai pemilik melayu dan lokasinya takderlah dekat sangat dengan kedai makan non-muslim tu. Yang makan pun ramai orang melayu. Kena tengok elok2 dalam hal ni, sebab makanan kan boleh jadi darah daging. Jujurnya, pernah beberapa kali haku rasa hati haku memang ada rasa-rasa malas nak solat...baca Quran dan sebagainya..ha...mesti faktor pemakanan yang haku rasa titiknya. Hadui....haku berpuasa lepas tu dan kalau boleh..elak daripada perkara2 shubhah nih. 







Air Asam Boi blended.....manis macam hapa..memang tak boleh minum langsung. Macam tu anda tengok dalam gambar...macam tu lah haku tinggalkan atas meja tuh. Kalau haku jadi peniaga, mesti haku pelik kenapa tak terusik airnya. Hang jawablah sendiri. Lagi satu...haku order..nasi goreng ayam kunyit. Tak tersnap gambarnya dan tak tertempek gambarnya dalam polkadots haku ni gambar nasi tu sebab minyak banyak giler...macam mana nak makan. Pun tinggal macam tu jugak.

Apapun, untuk peniaga di luar sana...keuntungan memang berlipat ganda anda mahukan dan perolehi..tapi tidakkah anda sedar yang kami sebagai perasa atau pelanggan ni keluarkan duit untuk memenuhi perut yang lapar dengan selera yang baik. Hm....

Mesti peniaga akan jawab...masak ler sendiri kat rumah kalau semua ta puas hati...

Bukan...tapi sebelum anda nak bukak kedai makan...silalah pastikan tukang masak anda tu boleh memasak dengan baik kerana itu ialah speciality anda dalam menjalankan tugas kan....


Tiada ulasan:

Catat Komen

ads