Jumaat, 21 Jun 2013

12 di kuala langat - Google Blog Search

12 di kuala langat - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kuala langat</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 01:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hasnul Janji Selesai Masalah Terminal Teksi <b>Kuala Langat</b>

Posted: 22 May 2013 11:34 PM PDT

BANTING 23 MEI : Pengusaha teksi di Terminal teksi Kuala Langat boleh menarik nafas lega apabila Adun Morib, Hasnul Baharuddin berusaha membantu menyelesaikan masalah kekurangan penumpang sejak sejak lima tahun lalu.

Kekurangan pelanggan ini ekoran kedudukan terminal yang agak terlindung dan jauh daripada hentian bas yang menurunkan penumpang.

Situasi ini mengundang kepada berleluasanya aktiviti kereta sapu yang mengambil penumpang sewenang-wenangnya.

Menurut Hasnul, beliau akan membawa perkara ini untuk dibincangkan ketika sidang Dewan Negeri Selangor(DNS) supaya satu tindakan khusus dapat diambil pada kadar segera.

Jelasnya, beliau mencadangkan supaya Kerajaan Negeri mengambil semula tanah berkenaan daripada pemaju swasta, Ehsan Istimewa Sdn Bhd untuk dibangunkan semula.

"Kalau boleh, Kerajaan Negeri ambil semula tanah ini kerana pemaju ternyata gagal memenuhi janji yang akhirnya membebankan pengusaha teksi dan penduduk secara amnya," ujarnya.

Sebelum ini, mantan Menteri Besar, Dr Khir Toyo menyerahkan tanah yang berkeluasan tiga ekar itu kepada syarikat swasta yang didakwa kroninya untuk dibangunkan.

Bagaimanapun, pemaju hanya membina sebuah bazar, beberapa buah kedai dan gerai namun tidak mengalihkan terminal teksi itu jauh daripada terminal bas berhampiran.

Dalam pada itu, wakil pengusaha Persatuan Teksi Kuala Langat, Anwar Sidek, 34, berkata, beliau dan pengusaha teksi lain sudah mengadakan beberapa sesi dialog bersama Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) serta agensi lain namun tiada tindakan sehingga kini.

"Kalau dahulu, ahli persatuan kami 80 orang, tetapi kini hanya tinggal 50 orang kerana ramai yang tak dapat cari makan kerana masalah ini," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

BLOG SELANGOR: 12 <b>di kuala langat</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PRU13 - PAS <b>KUALA LANGAT</b> ANGKAT BENDERA PUTIH <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2013 11:16 AM PDT

Perarakan besar-besaran mengiringi calun-calun BN di Parlimen Kuala Langat.

Calun-calun BN di Parlimen Kuala Langat, Zurihan berbaju Melayu putih memegang beg (Tengah)
TERKINI daripada Parlimen Kuala Langat. 
Jentera PAS di Parlimen Kuala Langat kegusaran dan hilang semangat 'juang' mereka berhadapan dengan calun BN di DUN Sijangkang N.51. Ini diakui sendiri oleh jentera PAS di SIjangkang. Pada mulanya PAS menjangka BN akan menamakan pimpinan kanan UMNO Kuala Langat untuk bertanding di DUN Sijangkang. PAS sudah mengwar-warkan mereka bakal mendapat kemenangan mudah!
Apabila cikgu Zurihan, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat yang dicalunkan, jentera PAS terus hilang semangat juang! Di saat-saat akhir jentera PAS terpaksa ubah strategi dan helah mereka. Kini segala peluru yang disediakan oleh jentera PAS sudah tak berguna lagi kerana calun BN bukan orang yang mereka duga selama ini.

"Betul-betul kami terkena kali nie" kata seorang jentera PAS di DUN Sijangkang kepada sumber kami semasa bersembang di salah sebuah bilik gerakan PAS di Pekan Sijangkang.

Terpaksalah jentera PAS merekacipta fitnah-fitnah kurang masak ramuannya terhadap calon BN di N.51 tersebut. Kononnya ada jentera BN yang memboikot beliau. Menurut jentera BN di DUN Sijangkang dan semua ketua PDM di seluruh DUN Sijangkang, mereka sememangnya menantikan pencalonan cikgu Zurihan. Pencalunan cikgu Zurihan mendapat restu dan sokongan kuat daripada akar umbi sehingga ke pucuk pimpinan bahagian Kuala Langat. 
"Biasa lah bro, orang PAS dah goyang bila Zurihan yang bertanding" ujar seorang 'Orang Kuat'  jentera BN setempat yang mengeteh bersama ambe sebentar tadi. 
Cikgu Zurihan bertanding melawan Dr Yunus dari PAS. Beliau adalah anak tempatan yang sudah lama dikenali penduduk di situ. 
Zurihan seringkali dijadikan imam solat oleh ahli akar umbi UMNO bila ada acara dan majlis.

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>KUALA LANGAT</b> [29 MAC <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2013 03:04 AM PDT

Permohonan dipelawa kepada warganegara Malaysia, keutamaan kepada anak-anak Negeri Selangor yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi jawatan-jawatan seperti berikut:-
2. Penolong Pegawai Penilaian W 27
4. Penolong Pegawai Perancang Bandar Dan Desa J29
5. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17
6. Pembantu Penguatkuasa N17

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads