Khamis, 5 September 2013

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


BUAYA 'GERGASI' - Ceciter Misteri

Posted: 25 Jul 2013 10:15 AM PDT

Seekor buaya 'gergasi' yang pada mulanya disangka kayu, ditemui ditepi sungai di Jeti Jalan Tok Empat Masjid, Kampung Bukit Belimbing, Kuala Selangor

Penduduk tempatan cuba menguis buaya dengan menggunakan pendayung dan mendapati ia tidak bergerak lagi. Setelah buaya ini disahkan mati, mereka cuba memeriksa sebab-sebab kematian buaya itu tetapi hanya mendapati gigi dan kukunya sudah tiada.

Namun penduduk menyatakan itu bukanlah pertama kali melihat buaya sebesar ini, kerena mereka pernah terjumpa buaya tembaga yang lebih besar namun haiwan spesis ini tidak mengganggu dan mengganas apabila terserempak.

Buaya yang ditemui ini diserahkan kepada Perhilitan Selangor untuk tujuan bedah siasat. Maklumat tentang punca kematian, umur, jantina dan saiz sebenar bakal diperoleh setelah proses bedah siasat selesai.

TERKINI : HASIL BEDAH SIASAT BUAYA 'GERGASI'

26 Julai 2013 (Jumaat) - Hasil siasatan daripada bedah siasat buaya gergasi yang dijumpai oleh penduduk tempatan di Kampung Belimbing Kuala Selangor mendapati buaya itu mati disebabkan kebuluran.

Buaya yang telahpun berusia 70 tahun, giginya yang didapati tertanggal adalah atas faktor usia dan mati secara mengejut kerana sudah tidak mampu untuk mencari makanan sendiri.

Organ-organ dalaman buaya itu telah dihantar ke makmal Pusat Konservasi Hidupan Liar Sungai Dusun, Hulu Selangor untuk siasatan lebih terperinci.

Segalanya Kekal MISTERI Sekiranya Tidak Mengkaji

...
Ceciter - Apa Pon Boleh
http://fb.me/ceciterceciter


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads