Ahad, 12 Januari 2014

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


Kedahkini: Polis temui bom buatan sendiri <b>di Ampang</b>

Posted: 30 Dec 2013 10:13 PM PST

Polis temui bom buatan sendiri di Ampang
2013/12/31 - 13:21:51 PM
TIMBALAN Ketua Polis Selangor, Datuk Abd Rahim Jaafar menunjukkan bom buatan sendiri selepas polis menahan seorang suspek di Ampang, dipercayai bom ini akan diletupkan pada malam sambutan Tahun Baru dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, hari ini. - Foto Osman AdnanSHAH ALAM: Polis Selangor hari ini mengesahkan penemuan satu bom buatan sendiri daripada seorang lelaki yang ditahan di Tasik Permai, dekat Ampang, pagi Ahad lalu.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abd Rahim Jaafar, berkata bom itu ditemui ketika anggotanya memeriksa lelaki terbabit yang dilihat dalam keadaan mencurigakan, kira-kira jam 10.30 pagi.

"Sebelum ditahan, suspek lelaki berusia 46 tahun itu dilihat mencurigakan dan tidak berhenti ketika diminta berbuat demikian oleh anggota polis yang sedang membuat rondaan di kawasan itu.

"Polis merampas satu objek jenis paip PVC dan mempunyai sumbu bersama mercun botol disyaki bahan letupan buatan sendiri serta dua telefon bimbit milik suspek," katanya pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Dalam satu kes berasingan, polis Selangor turut merampas 56 helai baju T yang mempunyai unsur hasutan dalam satu serbuan di Seri Kembangan, awal pagi semalam.

Sehubungan dengan rampasan itu, polis turut menahan seorang lelaki berusia 37 tahun, sebelum melepaskan lelaki yang bekerja sendiri itu selepas keterangannya dirakamkan.

Bagi kes pertama, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957 manakala bagi kes kedua, kes disiasat mengikut Seksyen 124C Kanun Keseksaan. ~BH

I&#39;m LEGENDARY: Review : Dr Fauziah & Cost bersalin <b>di Ampang</b> <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2013 11:25 PM PST

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Ramai orang bertanyakan mengenai cost saya bersalin di Ampang Puteri. Sorry for the late review. Saya memilih Ampang Puteri Specialist Hospital since hospital tu berdekatan dengan rumah saya plus memang under company coverage so better go for something yang quite comfortable kan. Let me share with you. Gynae yang saya refer is Dr. Fauziah. Dr Fauziah ni memang macam "gorang pisang panas" dekat Ampang Puteri. Memang sape yang dah familiar with AP, memang they will go for Dr. Fauziah.

Kalau korang nak kenal, this is Dr Fauziah. She's so motherly. Seriously. Betul apa yang saya baca review sebelum saya bersalin aritu. Semua orang puji the way she handles you in the labour room. She's so "tenang" so korang memang tak akan rasa gelabah la. I salute you Dr.

This is APSH (Ampang Puteri Specialist Hospital).

Before deliver saya ambil this pamplet di lobby APSH. Memang maternity package ni digunapakai untuk sape2x yang plan nak deliver dekat situ. Mula2x I need to pick the package (masa time checkup dengan Dr. Fauziah). I have chosen single room sebenarnya with the package of RM2650. Tapi sebab saya deliver seminggu awal dari due date so time saya bersalin tu bilik single penuh so saya pilih untuk 2 bedded room.

Pengalaman bersalin di APSH, I am not sure how the General Hospital was tapi di APSH, the labour room is very tidy and besar/luas. Budak2x pun boleh berlari. Ada kerusi menunggu utk husband seat there, so that husband tak perlu berjauhan dengan isteri di saat genting kan. Ada TV jugak straight to your bed so sambil2x tunggu bukaan cukup 10cm saya sempat tengok cerita Ngangkung. Hehehe. Jelas menunjukkan bahawa keadaan di labour room selesa bagi saya. 

About the cost. Actually the cost is just ikut this maternity package tapi because of saya ada ambil epidural which cost me about RM700 if I am not mistaken, and the vacuum delivery cost me additional cost, so the total of my delivery haritu around RM4200+. I have to stay there 3 days 2 night and doctor akan check my condition everyday. My baby's pediatrician also check my baby's condition. Korang pun boleh request untuk nurse tukar lampin bayi kalau korang taknak just by pressing the alarm button but as for me, I want to change my baby's drypers on my own. Cuma mandi sahaja sister akan mandikan sebab saya still tak kuat untuk duduk mandikan baby at that time. So I guess the service is very good since ward untuk ibu2x mengandung ni pun actually wad baru (baru renovate). 

But I suggest you to choose single room sebab mungkin lagi selesa. In term of room, based on review single room selesa untuk keluarga ramai datang visit. So, it is up to you. Afterall, saya berpuas hati dengan service disini. Alhamdulillah. Selamat saya deliver baby saya Fakhira, baby seberat 3.19kg disini pada usia kandungan mencecah 39weeks. Alhamdulillah..

Photobucket

Bom DIY : Lelaki ditahan <b>di Ampang</b> ~ BE DA MAN !!!

Posted: 30 Dec 2013 09:26 PM PST

Heboh cerita pasal bom 2-3 hari kebelakangan ni , terbaru seorang lelaki ditahan polis di Ampang kerana bawa bom buatan sendiri . Polis walau bagaimanapun masih menyiasat motif bom itu dihasilkan termasuk tidak menolak kemungkinan sekiranya ia akan digunakan semasa malam sambutan tahun baru . Dari soal siasat suspek mengaku bom itu dihasilkan untuk tujuan membeli dadah . Jadi kita faham lah ada orang yang mengupah lelaki ini untuk hasilkan bom itu . Cantik pula 'timing' , dah dekat 31 Disember ada pula perkara2 macam ni . Aku tak nak lah menuduh sesiapa , tetapi sendiri fikir lah kemungkinan2 yang ada . Walau bagaimanapun , syabas kepada pihak polis kerana berjaya memberkas lelaki berkenaan . Kalau entah lah apa akan jadi . Dari Agenda News ;


"Polis menahan seorang lelaki bersama objek yang disyaki sebutir bom paip buatan sendiri jenis Jerangkap Letupan Rekaan (IED) di Taman Halaman, Ampang semalam.

Objek berupa paip PVC yang diikat bersama sejumlah mercun botol dirampas daripada suspek semasa sedang menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan pada pukul 10.25 pagi.

Menurut sumber, polis masih menyiasat motif bom itu dihasilkan suspek berusia 51 tahun itu, termasuk kemungkinan digunakan untuk tujuan perhimpunan haram di Dataran Merdeka esok.

"Kita masih siasat (tujuan) bom itu dibuat. Berdasarkan maklumat awal, suspek membuat bom itu di sebuah tokong yang menjadi tempat tinggalnya, sejak sebulan lalu," katanya.

Sumber berkata, hasil semakan mendapati suspek mempunyai sembilan rekod jenayah lampau dan satu rekod dikehendaki berkaitan dadah serta bekerja dalam satu sindiket ah long.

"Suspek mengaku membawa bom itu bertujuan untuk membeli dadah. Justeru, kami juga sedang siasat kemungkinan dia menggunakannya sebagai senjata ketika urus niaga dadah atau untuk tujuan menuntut hutang," kata beliau"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads