Khamis, 6 Mac 2014

12 di puchong - Google Blog Search

12 di puchong - Google Blog Search


Guru & Pelajar Terkena Histeria <b>di Puchong</b> - KeZooM - Blogger

Posted: 21 Feb 2014 09:27 PM PST

Guru & Pelajar Terkena Histeria di Puchong | Sesi pembelajaran di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pusat Bandar Puchong (1) tergendala apabila 10 pelajarnya diserang histeria, pagi semalam.
Kejadian itu dilaporkan bermula sejak Isnin lalu dan bertambah serius semalam ketika pihak sekolah mengadakan bacaan Yasin beramai-ramai di surau sebelum sesi persekolahan dimulakan.

Menurut sumber, kejadian histeria itu difahamkan tercetus apabila sebuah tandas lama di tingkat dua digunakan semula untuk kegunaan guru lelaki.

"Sejak tandas itu dibuka dan digunakan, bermulalah siri kerasukan ini tapi tak serius seperti semalam. Sebelum ini hanya beberapa pelajar sahaja diganggu.

"Semalam pihak sekolah adakan bacaan Yasin, tiba-tiba suasana gempar apabila dua pelajar dirasuk dan ia berjangkit hingga 10 orang termasuk guru dan kakitangan pelbagai bangsa," katanya ketika ditemui di sekolah berkenaan.

Mangsa histeria itu kemudian dikumpulkan dalam sebuah bilik untuk diberikan rawatan oleh pengamal perubatan Islam yang dibawa oleh Pejabat Pelajaran Daerah.

Dalam pada itu, pengetua sekolah berkenaan, Rosnah Ab Rahman memaklumkan, keadaan mulai kecoh apabila pelajar menghubungi ibu bapa masing-masing untuk menjemput mereka pulang.

"Namun semuanya kembali terkawal setelah rawatan dilakukan dan sesi persekolahan sebelah petang diteruskan seperti biasa.

"Pelajar dan kakitangan terlibat diarahkan pulang untuk berehat, tiada apa perlu dibimbangkan. Sekiranya insiden berterusan, pihak sekolah akan usahakan alternatif lain untuk menyelesaikan masalah ini," katanya.

Artikel Menarik 

sumber
http://www.sinarharian.com.my/semasa/10-pelajar-kena-serangan-histeria-1.253375

Mini Ekspo Dan Wacana Pendidikan Malam Ini <b>Di Puchong</b>

Posted: 02 Mar 2014 01:15 AM PST

Blog ini adalah himpunan tulisan Pak Lang selaku pengendali. Jika ada ambilan dari sumber lain, Pak Lang akan nyatakan pautannya. Semoga semuanya bermanfaat untuk meningkatkan rasa cinta dan Takut Tuhan serta rindukan Nabi Saw di dalam hati kita. Hubungi Pak Lang melalui email: paklang.sm313@gmail.com atau 'invite' melalui pin BlackBerry: 2AEF977A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads