Isnin, 2 Jun 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Nissan Almera Langgar Alphard <b>Di</b> Km2.5 Dari Setia Alam Ke <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2014 12:00 AM PST

Yesterday, 08:01 PM

RE: Nissan Almera Langgar Alphard Di Km2.5 Dari Setia Alam Ke Bukit Raja >> wangolds.com
Shah Alam: Seorang remaja maut selepas tercampak dari kenderaan yang dinaikinya dalam satu kemalangan di Kilometer 2.6 Lebuh Raya Lembah Klang Baru (NKVE) menghala ke Kuala Lumpur dekat Setia Alam, petang semalam.

Mangsa yang terbunuh dalam kejadian membabitkan dua kenderaan itu dikenali sebagai Syahir Hamidi Suradi, 16, yang berasal dari Marang, Terengganu.

Kejadian dipercayai berlaku apabila kereta jenis Toyota Alphard yang dinaiki menghempap sebuah kereta jenis Nissan Almera.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Shah Alam Deputi Superitendan Goh Lee Shen berkata, kedua-dua kenderaan datang dari arah sama sebelum bergesel sejurus tiba di lokasi.

Akibatnya kedua-dua pemandu hilang kawalan dan terbabas sebelum kenderaan pelbagai guna itu merempuh pembahagi jalan di sebelah kiri lebuhraya berkenaan.


Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

replies: 1 and views: 184

Nissan Almera Langgar Alphard Di Km2.5 Dari Setia Alam Ke Bukit Raja sukawg 85874
Powered By MyBB, © 2002-2014 MyBB Group. RSS Syndication
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on wangolds.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of wangolds.com or it's owner. wangolds does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE

PRK <b>Bukit</b> Gelugor: Undi Tidak Berubah, BN Perlu Ubah Strategi <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 26 May 2014 12:19 AM PDT

prktintan

WALAUPUN calon DAP, Ramkarpal Singh gagal mengotakan cakap besarnya untuk meraih jumlah undi dan majoriti melebihi dari apa yang diperolehi mendiang bapanya sebelum ini, tapi keputusan PRK Bukit Gelugor semalam antara lain membuktikan pengundi DAP yang memenangkan Karpal dulu, masih tidak berganjak.

Mereka masih keluar beramai-ramai untuk memastikan DAP menang walaupun tahu lawan DAP hanyalah sebuah parti kecil dan 2 calon bebas, selain kemenangan DAP tidak akan membawa sebarang perubahan kepada kerajaan persekutuan.

Trend ini membimbangkan kerana kalau dilihat dalam PRK DUN Kajang 2 bulan lepas pun, keadaannya lebih kurang sama – kuranglah majoriti sikit tapi tak berapa ketara dan yang penting sekali pembangkang masih menang.

Penulis bimbang, kalau trend ini berkekalan, PRK Teluk Intan nanti, keadaannya masih sama – mereka masih menang, pedulilah calonnya dari kaum mana pun.

Sekarang ni sasarannya taknak bagi pembangkang menang, bukan calon sangat pun.

Kalau dibenar memberi cadangan, penulis nak saran agar BN tidak lagi boleh bergantung harap kepada sasaran nak mengurangkan majoriti pembangkang, terutama di kerusi yang sebelumnya dikuasai DAP.

Perlu dicari jalan kenapa pengundi di kerusi yang dimenangi pembangkang masih tak berganjak walaupun dah banyak pembohongan mereka kita dedahkan, dah banyak janji dalam manifesto yang kerajaan laksanakan dan sebagainya.

Adakah masalahnya bukan mereka (pembangkang), tapi kita (BN)?  Sebab itu macam-macam yang kerajaan buat pun, undi pada pembangkang tidak banyak perubahan.

Jadi BN perlu kumpul segala bijak pandai untuk mengkaji masalah ini kenapa selepas setahun kita menang, banyak yang dah berubah (atau kita sangka dah berubah), tapi pengundi pembangkang seperti DAP di Bukit Gelugor masih tidak berubah, macam itu juga.

Mesti ada jalan dan penyelesaian sebab satu ketika dulu, BN pun pernah mengalami trend macam DAP sekarang – letak batang pisang pun boleh menang.  Kenapa tidak kita reverse saja keadaan itu, supaya boleh diguna untuk kalahkan DAP?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads