Ahad, 18 September 2011

12 di salak tinggi - Google Blog Search

12 di salak tinggi - Google Blog Search


pengalaman aku <b>di</b> klinik kesihatan <b>salak tinggi</b>. - SaFiyYaH oSmAn

Posted: 05 Sep 2011 10:28 PM PDT

alaikum.. hye peeps.

Aku dah berjaya buat buku pink..gilos betul..punya ramai orang.kalau banyak duit dah p private dah.

Pukul9.45pagi dah terpacak siap dah.tapi sebelum tue aku breakfast dulu dengan husband.husband teman sampai la benda alah tue selesai..

aku breakfast dekat satu kedai nie,sebelah dengan klinik kesihatan tue..aku makan nasi lemak satu cup kecik,ayam seketui,sambal kosong,timun 5potong,telur rebus dua potong.husband pulak makn  nasi lemak satu cup kecik,telur mata 1 sambal kosong ..minum teh o panas dengan milo ais..total RM 10..bapak mahal.T_________________T

lepas dah licin makan..terus p klinik untuk pendaftaran..masa nak daftar tue..dengar sorang nurse tua nie cakap "tanya dulu nak tunggu ke tidak..sebab orang ramai..." lebih kurang macam tue la ayat...aku tak dengar sangat..husband ja yang dengar clear...tapi nada nurse tue memang macam minta kaki..hello makcik..awal pagi xakan dah bad mood..HAHAHA..tapi manusia memang raaaaaaaaammmmmmmmaaaaaiiiiiiiiiii...

aku punya turn untuk buat card 8013...untuk orang yang baru nak buat buku tue memang nombor start dari 8000...

tunggu punya tunggu..start tunggu 9.45pagi...sejam lepas tue baru nurse panggil...suruh timbang dengan ambil tekanan darah...lepas tue..tunggu lagi setengah jam...ada sesi temubual pulak...tanya ada penyakit ka dak...lepas 15minit dok sembang dengan nurse tue...kena p makmal no.17 pulak ambil darah..10ml kot...gila ketaq!tapi muka haruslah cool..hahaha..

lepas ambil darah,terus kena ke makmal ujian bagi sample darah tue..time nie nurse dia lelaki...dia bagi aku bekas kecik suruh kencing dalam tue....dan letak dekat tepi toilet..sebab tepi tue ada makmal nak test air kencing kita..

part dekat toilet,memang nauzubillah!!!!!!!!!!stock toilet 7tahun xcuci...gila betoi..aku masuk stock dah keluar bunyi uwekuwek..kencing cepat -cepat ,basuh tangan lepas tue pergi balik kaunter bagitau dah buat test darah semua.

lepas tue tunggu lagi setengah jam,tunggu punya tunggu sekali nombor giliran aku sampai dan kena masuk bilik no.3.masuk duduk tepi nurse yang umur dalam lingkungan 45++...baik ja nurse nie..cakap lembut...dia ajar aku cara nak urut urut tetek...cara nak bersihkan..lepas tue dia ada urut perut aku.

nasihat dia :: jangan minum teh,kopi,nescafe...sebab xbagus untuk ibu mengandung..sebab boleh buat darah merah jadi sikit.

lepas tue keluar dari bilik tunggu pulak dekat sejam lebih!MENCABAR KEIMANAN!tunggu pulak sebab nak jumpa doktor.

last dekat pukul1 lebih juga baru dapat jumpa doktor.scan baby segala..

doktor kerajaan xfriendly gila...diam ja...xbest...

sekarang,dah lega...dah dapat tengok baby^____________^

tapi aku nak p scan private juga...doktor kerajaan nie diam ja xkata apa pasal baby...sehat ka..ok ka pekembangan baby....nie dia xcakap apa...aku pun jadi blur tengok da diam...

kalau ada duit lebih,sila lah ke private.^________________________^

bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads