Sabtu, 8 Oktober 2011

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


~Life Must Go On~: Bas <b>di</b> Litar <b>Sepang</b>...

Posted: 01 Oct 2011 01:06 AM PDT

Alhamdulillah.. Dah selamat sampai kat pulau.. Err.. Bukanlah baru sampai, sampai pagi tadi lagi, tapi sibuk duk kemas bilik.. Seminggu tinggal, berhabuk kot bilik.. Adehhh.. Meh cik pulau cerita perjalanan cik pulau malam tadi.. Fuhh.. Terasa macam dekat litar sepang..
Sebelum ni kalau naik bas, keje cik pulau tidoooo je.. Tapi malam tadi, takleh nak tido wehh.. Pakcik tu bawak laju giler.. Dah la bawak laju, pastu maen aci tekan brek je.. Mana la boleh nak tido.. Tengah duk tido, tiba-tiba dia tekan brek mengejut gitu, dah la laju,, Nak tersungkur pun ada..
Memang tak puas tido.. Dah la dengan huyung hayang je rasa naek bas tu.. Bukan setakat cik pulau la kot yang camtu, sebab orang-orang yang kat depan tu pun bangun panjang leher-leher intai kat depan..
Dah tu pulak, masa berhenti solat subuh kat Jerteh tu, tiba-tiba pulak kena patah balik amek penumpang bas yang dari Melaka rosak.. Hadoii.. Macam-macam hal.. Kul 8.30 pagi baru sampai kat bandar KB.. Sabor jelah... 
Kalau naek kete f1 takpelah jugak.. Ni naek bas.. Tapi rasa cam kat  litar sepang... Wahhh.. Hebattt,,
Tapi yang paling penting, sekarang ni dah sampai kat rumah tercinta.. Walaupun rumah hanyalah teratak usang, tapi di sinilah segala-galanya bagi cik pulau.. Walau siapa pun kita.. Di mana pun kita berada, ingatlah asal usul kita.. Tak gitu??

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads