Sabtu, 8 Oktober 2011

12 di shah alam - Google Blog Search

12 di shah alam - Google Blog Search


The Kiz&#39;s Garden: Cintaku tertinggal <b>di Shah Alam</b>.

Posted: 03 Oct 2011 08:28 AM PDT

Assalamualaikum.

Hai seperti yang semua dah sedia maklum, kechix dah duduk di kampung semula.Dekat kota tinggi johor la mana lagi oh kampungku tercinta.Tapi rupanya 2 tahun di Shah Alam rupa-rupanya telah banyak benda yang menjadi kecintaanku. Sekarang di kampung dok terkenang-kenang. Itulah ibu suruh duduk je terus praktikal kat situ takmo.Hasrat hati nak duduk kampung puas-puas sebelum benar-benar berhijrah.

Dan apakah kecintaan ku yang tertinggal.Mari kita bongkar.pehh bongkar terus.Macam buka gobok pastu bongkar baju nenek konon nak cari baju vintage tapi oh nenek ku dulu bekas guru mengaji maka memang tak kan kau jumpa skirt ke hape.Eh ok jom.

1) Iz.


Si Cinta hati ini memang sudah tertinggal di sana.Menyambung sisa pengajian. Satu lagi nikmat dunia yang kini jauh.Hee nikmat dunia sebab separuh hari kechix ketawa sebab dia ini. Dah takde lelaki nak layan kechix nak makan itu ini.sobss.

2. Bisnes.

Kalau di Shah Alam lagi banyak peluang nak jual itu ini berniaga yang menjadi kecintaan Kiz.Kat kampung peluang tu memang ada tapi bila ibu sarankan marilah kita bawak shawl tu rumah ke rumah, macam takut kena halau pulak.Eheh comel lah ibu ni.Kat johor ni mana lah ada orang nak bukak booth ke ape ke. Paling kurang pun pasar malam yang hoh siapa nak beli skirt polkadot tu?boleh tolong jawabkan?

3. Fashion.

Bila kita di kampung, kalau nak berfesyen berbelt bagai memang kau kena fikir 18 kali sebab sekali kau keluar dengan fesyen yang walaupun kalau kau upload gambar di fb semua orang akan puji wah kau cantik unik or watsoeva tapi jika di kampungku, aku keluar macam bogel nih.Walaupun kagum mungkin tapi semua pun akan pandang semacam.Cuba kalau kat SA kalau kau pakai jeans dengan tshirt lalu sebelah fashionista memang boleh lari masuk toilet nangis sebab rasa diri sungguh tidak punya citarasa.

4. Tempat menarik.

Rindu Ikea rindu sunway rindu tasik keliling SA rindu pkns rindu Lontong klang rindu nasi lemak cinta sayang rindu rindu rindu.Wah nampak tak betapa rindunya dekat tempat-tempat tu semua.Bilakah kita akan bersua lagi?


4. Friends.

Sejak duduk SA sejak bisnes kat sini, maka kawan-kawan rata-rata dari sini.Sampaikan Iz cakap kita buat reception dekat SA sebab sorang sorang johor sorang ganu tapi kawan kat tengah-tengah. Oh rindu lagi.


Nampak cukuplah di situ kecintaan ku buat masa ini. Tapi hujan emas di negeri orang walau harga emas turun cintaku pada kampung halaman tiada tolok bandingnya. Hari-hari pergi tempat praktikal ibu akan sediakan sarapan yang ya allah enaknya dan lambai sampai saya hon kereta.Indah indah.Ok jumpa lagi.Kalau datang kota tinggi roger kechix ye.                                Sampai berjumpa lagi Shah Alam. Gonna miss u so much.

PAS sambut hari habitat sedunia <b>di Shah Alam</b>

Posted: 29 Sep 2011 02:07 AM PDT

KUALA LUMPUR, 29 Sept: PAS akan menyertai masyarakat antarabangsa apabila akan menyambut Hari Habitat Sedunia 3 Oktober ini.

Ia akan disambut di Dataran Shah Alam, Selangor 3 Oktober ini mulai 8.30 malam, kata Pengerusi Lajnah Alam Sekitar PAS, Zulkifli Mohd Omar (gambar) kepada Harakahdaily.

Ia dianjurkan bersama PAS kawasan Shah Alam dan MBSA MPP Zon 1.

Program ini adalah program yang merupakan menifestasi serta hasil sambutan World Habitat Day melalui deklarasi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) yang akan di adakan pada 3 Oktober, 2011 dan akan diraikan oleh semua negara-negara di dunia.

Bulan habitat sedunia, katanya, di harapkan dapat memberi suatu impak yang amat besar bagi gerakan kesedaran awam berkenaan isu-isu alam sekitar amnya serta ke arah memperkemaskan dan memperkasakan tataurus dan gerak kerja badan-badan berkanun, kerajaan, dan badan-badan bukan kerajaan di dalam kesedaran awam berkenaan isu-isu alam sekitar.

Menurut Zulkifli, sambutan ini dianjurkan di negeri-negeri bagi meningkatkan komitmen Kerajaan Negeri dan memperkukuhkan kerjasama antara Kerajaan Negeri dan badan-badan bukan kerajaan dalam pengurusan alam sekitar setempat.

Pelbagai aktiviti lain turut dianjurkan dengan kerjasama pihak swasta, industri dan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan.

Menurut beliau, objektif sambutan ini adalah

I.Meningkatkan kesedaran alam sekitar di kalangan orang ramai

II.Mengeratkan dan mempertingkatkan kerjasama di antara badan-badan bukan kerajaan dan Kerajaan Negeri di dalam pengurusan alam sekitar; dan

III.Menggalakkan kerjasama di antara pelbagai agensi seperti pertubuhan bukan kerajaan, agensi-agensi swasta, individu dan sebagainya dalam usaha pemuliharaan alam sekitar

IV.Memberi Kesedaran Pihak Berkuasa, Jabatan dan Agensi Kerajaan, Swasta sentiasa memberi kepentingan dan keutamaan Alam Sekitar bila membuat sesuatu pembangunan atau penerokaan bumi kita.

V.Mengujudkan rasa tanggungjawab bersama bahawa tempat,bumi/planet kita adalah tanggungjawab kita semua

VI.Acara Hari Sambutan Alam Sekitar disambut oleh kebanyakan Negara di dunia dijadikan acara penting oleh Kerajaan Pakatan Rakyat terutama di Negeri yang kita perintah seperti Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.

VII. Mesej kepada Rakyat Malaysia bahawa Pakatan Rakyat sentiasa prihatin terhadap Alam Sekitar.

Sambutan kali ini, kata beliau, bertemakan 'Air Boleh Merubah Segalanya, Manusia dan Pembangunan'.

Tema ini dipilih berdasarkan beberapa Faktor dan isu yang dihadapi oleh Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan.

i.Air sebagai  Sumber Kehidupan. Sebarang Pembangunan dan Penerokaan Kawasan Tadahan Air atau Kawasan Hutan Simpan kekal mestilah dielakkan.

ii.Kesedaran Rakyat dan Pihak Berwajib soal Penjagaan dan Pemeliharaan Sungai-Sungai dari dicemari oleh bahan-bahan sisa pepejal, berair,bergas yang mengandungi Asid, Toksid dan elemen radio-aktif mestilah dibuat secara berterusan.

iii.Isu Air yang melibatkan Kerajaan Negeri dengan Syabas dan Kerajaan Persekutuan mestilah diselesaikan segera demi kebaikan Rakyat Negeri Selangor

iv.Pembinaan Industri yang berisiko tinggi mestilah jauh dari kawasan sumber air dan tempat tinggal rakyat

v.Kualiti air dan penemuan sumber baru serta penambahbaikan pengurusan pentadbiran bekalan air merupakan agenda dalam pembangunan sosial–ekonomi rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads