Selasa, 7 Februari 2012

12 di batu caves - Google Blog Search

12 di batu caves - Google Blog Search


Bersih meraih “SIMPATI” <b>di</b> Thaipusam <b>Batu Caves</b>. : ShiZone.com

Posted: 06 Feb 2012 08:21 AM PST

Tidak cukup dengan khemah yang didirikan oleh Puak Bersih 2.0 di Batu Caves waktu petang, kini ahli bersih "menggoncang tabung" meraih simpati penganut yang lalu lalang untuk meminta derma pada waktu malam. Kenapa malam saja mau goncang?

Sebab tiada kebenaran untuk memungut derma di kawasan tersebut. Ini kerana apabila diminta menunjukkan permit untuk mengumpul derma, Mamat yang menjaga Khemah tersebut tidak dapat menunjukkan permit dan surat kebenaran untuk memungut derma itu mula berdolak dalik dengan mengatakan "Kerajaan Negeri Selangor Sokong Kita, Jadi tiada masalah, kita dibenarkan untuk jual di Batu Caves sebab Batu Caves ada kat Selangor" Biar benar mamat nie!

Dengan terang – terang derma yang dikutip atas nama bersih 2.0 tidak mempunyai permit sah samada dari pihak Polis atau dari Pihak Majlis Perbandaran Selayang untuk menjual mahupun mengutip derma atas nama mana – mana organisasi. Juga kelihatan beberapa ahli bersih lain menjual merchandise Bersih 2.0 di sekitar kawasan khemah tersebut.

Apakah mereka yang meminta kerajaan menunaikan 8 tuntutan Bersih mengikut undang – undang Malaysia? Mereka sendiri tidak patuhi undang – undang Malaysia tetapi meminta kerajaan mematuhi permintaan mereka. Sungguh RETORIK puak Bersih 2.0 yang dibayangi oleh Pakatan Rakyat!

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads