Isnin, 26 Mac 2012

12 di cheras - Google Blog Search

12 di cheras - Google Blog Search


Pendatang Afrika berniaga di kawasan tersembunyi <b>di Cheras</b> <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2012 03:00 PM PDT

Saya ingin membuat aduan kepada DBKL dan kerajaan Malaysia tentang kebanjiran pendatang Afrika di lot bawah pasaraya Giant Taman Counought Cheras Kuala Lumpur. Apa yang saya lihat berkali kali kawasan perkeliaran dan perniagaan mereka ini tersembunyi dari pandangan mata orangramai yang pergi membeli belah di pasaraya Giant. mereka membuka perniagaan di lot lot kedai dibawah pasaraya Giant tersebut.

Kegiatan mereka memang sudah lama says sedari.Saya hairan bagaimana pihak DBKL memberi lesen perniagaan atau pihak penyewa menyewa lot kedai mereka kpd  rakyat Afrika ini. Mereka membuka kedai runcit , 3-4 lot kedai gunting rambut, cafe, kedai pakaian, kedai makanan dll lg disana. Bila ada kemudahan kedai2 ini akan meramaikan lagi rakyat afrika datang dan berkumpul serta melepak dikawasan itu.

Kebanjiran mereka membuatkan rakyat tempatan yang bekerja dan berurusan di pejabat pos serta kedai makan disana bimbang dengan kehadiran mereka paling kerap waktu petang hingga malam. Ada antara mereka yang suka menjeling rakyat tempatan yang berurusan disana. Bila mereka ramai mereka umpama raja di cafe2 disana.

Saya harap pihak yang berwajib seperti immegration, DBKL dan kerajaan Malaysia dapat menyiasat dan mengambil tindakan dan kebanjiran rakyat afrika yang berniaga disana. Harap pihak tv3 dapat memberi perhatian. Rakyat prihatin 1 Malaysia.

By: En Shah

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads