Rabu, 25 April 2012

12 di sabak bernam - Google Blog Search

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Aziz Bari Sahkan Bertanding Calon PKR <b>Di Sabak Bernam</b> | AIDC

Posted: 24 Apr 2012 12:35 AM PDT

AIDCNews – 24/04/12 – Bekas pensyarah undang-undang, Abdul Aziz Bari telah mengesahkan bahawa beliau akan bertanding di kerusi Parlimen Sabak Bernam dalam pilihan raya umum ke-13 di bawah lambang PKR, lapor FMT.

Aziz, bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) memberitahu FMT bahawa sejak tiga bulan lalu beliau sibuk bermesyuarat di Sabak Bernam yang merupakan tempat kelahirannya.

Sebelum ini, Aziz seolah-olah seperti menafikan beliau akan berkecimpung dalam arena politik khususnya bertanding dalam pilihanraya.

Pihak PAS juga pernah menawar Aziz bertanding di bawah panji-panji mereka, namun akhirnya beliau memilih PKR.

Hasrat Aziz bertanding di bawah panji-panji PKR bukan sesuatu yang mengejutkan kerana laman ini pernah membuat beberapa pendedahan perkaitan Aziz dan Datuk Seri Anwar Ibrahim khususnya berkaitan dengan yayasan dana asing. Klik di sini, sini, sini, sini sini dan sini

Sekitar Oktober tahun lalu, Aziz dikritik ramai pihak kerana kebiadapannya mempertikaikan titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Damansara Utama.

Ekoran kritikan itu, beberapa laporan polis telah dibuat terhadapnya termasuk dari bekas Ketua Pemuda PKR, Senator Ezam Mohd Nor yang menggesa Aziz disiasat di bawah Akta Hasutan.

Aziz juga turut diberi surat tunjuk sebab oleh pihak UIA dan akhirnya beliau mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan sebagai pensyarah di universiti itu secara sukarela.

Menurut rekod, Parlimen Sabak Bernam pernah ditandingi oleh Dr Badrul Amin Baharon, namun Badrul yang merupakan ketua cabang PKR kawasan tersebut tewas kepada calon BN.

Aziz Bari akan bertanding tiket PKR <b>di Sabak Bernam</b> | GENERASI <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 05:07 AM PDT

Akhirnya sudah sah Prof kangkung belaan PKR iaitu Aziz Bari akan menjadi wakil parti Anwar Ibrahim biseksual di Parlimen Sabak Bernam . Dulu cakap tak berminat mahu bertanding PRU , tapi kali ini sudah bersedia mempejuangkan parti songsang ini iaitu PKR .

Former law professor Abdul Aziz Bari has confirmed that he will be contesting in the Sabak Bernam parliamentary seat in the 13th general election under the PKR banner.

Many times, previously, I was offered to contest by DAP, PAS, PKR, in 1999 and in 2007 also, but I never thought I was ready or suitable then," said Abdul Aziz in an interview with FMT recently. "But now I feel the time is right. 


I have retired from a cosy job that was difficult to leave, and since I was immediately offered to stand as a candidate, I just want to contribute. I am now willing to serve. "There is now no reason for me not to join in the fray; the situation was such that I couldn't say no," he added.FMT 




Jadi , kepada pemimpin UMNO di Sabak Bernam , parti lawan sudah sahkan orang mereka ..tiupkan semboyan dan  pertahankan kubu kuat parti kita pada PRU 13 ini . Kita lihat samada orang yang kononnya pakar undang-undang dan politik  ini boleh tak menang atau pun akan dimalukan ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads