Ahad, 8 April 2012

12 di sungai burong - Google Blog Search

12 di sungai burong - Google Blog Search


Jumlah Peserta Jom Shopping Meningkat « PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 09 Mar 2012 08:13 PM PST

10 03 2012

Alam Jaya, 10 Mac    : Program jom Shopping yang diperkenalkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Selangor terus mendapat sambutan daripada masyarakat. Berbanding program sebelum ini, jumlah peserta yang menyertai program jom shopping telah meningkat seramai 200 orang.

Melalui program seumpama ini, warga emas di Negeri Selangor yang berusia 60 tahun keatas dan telah mendaftar melalui Skim Mesra Usia Emas (SMUE) diberikan baucer sebanyak RM100.00 untuk mereka membeli belah di pasaraya econsave.

Menurut Pegawai Penyelaras DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, program ini terus mendapat sambutan yang menggalakkan daripada warga emas. Jika sebelum ini jumlah peserta yang dibawa setiap program ialah seramai 100 orang, namun atas permintaan ramai, pihak Kerajaan Negeri Selangor telah bersetuju untuk menambah jumlah bilangan peserta.

Mereka melahirkan rasa gembira dengan langkah yang diambil oleh pihak Kerajaan Negeri Selangor dibawah PR, yang begitu prihatin dengan golongan warga emas. Ia juga secara tidak langsung telah dapat memberikan mereka peluang untuk membeli belah barangan keprluan harian serta dapat mengurangkan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Hadir sama dalam program tersebut ialah, Ahli Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), Haji Misran Serman, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Block COJ, Haji Sujak Arshad dan Pengerusi JKKK Kampung Sungai Tengi Kanan Baroh, Haji Juhari Satiran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads